Lądowania i desanty

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Biniu
Posty: 2
Rejestracja: 04 października 2009, 16:12
ID Steam:
ID gracza: 0

Lądowania i desanty

Post autor: Biniu » 04 października 2009, 16:17

Witam wszystkich na forum! Jestem nowym użytkownikiem,ale w Arma 2 gram prawie od dnia jej premiery i bardzo mi się podoba. Od pewnego czasu zacząłem się bawić edytorem - z początku robiłem tylko jakieś nawalanki, ale teraz chciałbym zrobić coś ambitniejszego - desant na wybrzeżu. Zrobiłem już umocnienia wroga (karabiny maszynowe,piechota itd.),ale nie wiem jak wpakować moich żołnierzy do łodzi w edytorze. Da się tak zrobić czy muszę najpierw umieścić ich na jakiejś wysepce,załadować i potem wydać rozkaz ataku? Mógłby mi ktoś opisać krok po kroku jakie punkty nawigacyjne dać jednostkom,aby wsiadły do łódek i jednocześnie wysiadły na plaży, a następnie atakowały?

Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Lądowania i desanty

Post autor: SaS TrooP » 04 października 2009, 16:46

Żadne. Dawaj kaźdemu żołnierzywi:

Kod: Zaznacz cały

żołnierz moveincargo łódź
Albo dowódcy oddziału:

Kod: Zaznacz cały

{_x moveincargo łódź;} forEach units group this
TO ostatnie działa na cały oddział.

Biniu
Posty: 2
Rejestracja: 04 października 2009, 16:12
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Lądowania i desanty

Post autor: Biniu » 04 października 2009, 16:58

Jak rozumiem mówisz o skryptach... jeszcze z nimi nie próbowałem,ale może właśnie mam szansę żeby zacząć. Tak czy siak wielkie dzięki, zaraz przetestuję. Muszę zaznaczyć żołnierza i co dalej?

Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Lądowania i desanty

Post autor: SaS TrooP » 04 października 2009, 18:54

Wpisujesz to w ich polach inicjacji (2x klik na żołnierza)

Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 59
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Lądowania i desanty

Post autor: Lygi » 02 grudnia 2016, 12:52

Kod: Zaznacz cały

{_x moveincargo łódź;} forEach units group this
U mnie ta komenda nie działa :(
Pojawia się plansza o błędzie ale bez wyświetlonego błędu.
- Czemu ?

Co to za _ przed X i ; po łódź ? toi s ą części nazwy własnej jednostki czy niezbędna cześć komendy ?

Awatar użytkownika
vynaratorski
Posty: 178
Rejestracja: 27 września 2009, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 1
Kontakt:

Re: Lądowania i desanty

Post autor: vynaratorski » 03 grudnia 2016, 15:24

Może spróbuj wywalić polskie znaki, bo komenda wygląda prawidłowo.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 59
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Lądowania i desanty

Post autor: Lygi » 03 grudnia 2016, 19:44

Domyśliłem się że nie może być Łódź jako nazwa jednostki ale nadal nie wiem czy ten _ i średnik razem z nazwami jednostki jest konieczny czy nie. Zresztą nie działa z tymi z znakami i bez nich.

Awatar użytkownika
vynaratorski
Posty: 178
Rejestracja: 27 września 2009, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 1
Kontakt:

Re: Lądowania i desanty

Post autor: vynaratorski » 04 grudnia 2016, 18:01

Tak, wszystko jest potrzebne _x to tak zwana "magic variable", możesz sobie o niej więcej poczytać na bis wiki.

W tym poniżej na końcu musi być średnik, może masz tam więcej komend i dlatego to Ci nie działa, sprawdź dokładnie to samo, ale ze średnikiem

Kod: Zaznacz cały

{_x moveincargo łódź;} forEach units group this;
Jeżeli i tak nie zadziała, to w init każdej jednostki możesz wstawić

Kod: Zaznacz cały

this moveincargo lodz;
ale to zależy ile ich tam masz, bo dla 10 jednostek można cyknąć, dla 30 już by mi się nie chciało.

Poza tym zamiast w init jednostki będzie lepiej jak postawisz triggera, który obejmuje te jednostki i w tym triggerze onact zrób

Kod: Zaznacz cały

{_x moveincargo lodz;} forEach thislist;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”