moduły i inne komendy - dlaczego nie działają :/

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 50
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

moduły i inne komendy - dlaczego nie działają :/

Post autor: Lygi » 10 grudnia 2016, 14:14

Słuchajcie zaczynam się powoli denerwować .

Zabrałem się z powrotem za edycje i wiele komend które z którymi dawniej nie było żadnego problemu po prostu przestało działać i nie wiem czemu.

Przykłady.

Chciałem zrobić minę p.piech używając miny p.panc przy użyciu komendy mina1 setdammage 1 - nie działa (a kiedyś robiłem tak zawsze i było ok)
Użyłem trzech różnych skryptów na artylerie wirtualną - żaden nie zadziałał
Komendy doFire czy doWatch - nie działają
I tak dalej ... Co rusz spotykam się z komendami które po prostu nie działają. Co jest grane ?

tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: moduły i inne komendy - dlaczego nie działają :/

Post autor: tom3kb » 11 grudnia 2016, 08:13

Nie tyle nie działają co ty źle ich używasz.
Dowatch na pewno działa bo jeden kolega ostatnio miał tu w a3 bodajże problem z patrolem i to mu pomogło jak mu opisałem.

A z tą miną to co robisz, gdzie wpisujesz? Jak jej się ustawi obrażenia na 1 to wybucha i przez to jest zabijany obiekt czy tylko niszczony jest obiekt miny, bo nie pamiętam. Bo jeśli to drugie to jeszcze w miejscu miny byś musiał tworzyć eksplozję np od granatu albo od czegoś większego.

Mamy np jednostke o nazie zol1 i mine mina 1

Robimy wyzwalacz
Wpisujemy w warunku
zol1 distance mina1 <3
A w aktywacji
Mina1 setdammage 1;

Jeśli gość zbliży síę do niej na mniej niż 3m to ona zostanie zniszczona ale jeśli jest tak jak mówiłem, że nie wybucha to po setdammage 1; dokładasz komendę tworzącą odpowiednią eksplozję.
Jak mina ma być aktywowana przez jakąś stronę np West to nie robisz tego warunku z zol1 tylko ustawiasz aktywację przez West no i oczywiście promień aktywacji wyzwalacza.

Robiłem takie rzeczy w moich kampaniach i misjach co są na armaholicu, tu jest nawet temat o nich.
Nie są spakowane do pbo tylko jako zwykłe foldery to szybko możesz wrzucać do edytora albo wyciągać kawałki skryptów.
Jak chcesz to sobie pobierz może ci odświeżą trochę pamięć ;)
viewtopic.php?f=65&t=4377
Dużo jest na czystą arme 2 z OA.
Ps. Odpisalem też na twoje pytanie na arma center ale tam to tylko mała porada po problem tam jest dobrze opisany.

Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 50
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: moduły i inne komendy - dlaczego nie działają :/

Post autor: Lygi » 11 grudnia 2016, 10:39

Dzięki za odpowiedz. Chyba już nie wielu zostało którzy garną się do pomocy w tym temacie . A pamiętam czasy OFP gdy stare fora których już nie ma (tak jak większości stron) puchły z dnia na dzień i były prawdziwą skarbnicą wiedzy. Szkoda że nie zassałem całego forum na dysk kiedy jeszcze było.

Ale wracając do tematu.

Ze zrobieniem wybuchającej bomby nie ma problemu komenda bomba = "bo_gbu12_lgb" createvehicle getmarkerpos "a1"; działa doskonale ale z miny nie działają i już.

Aktywacja ktokolwiek albo jak piszesz na zbliżenie (albo nawet jak powinna wybuchnąć odrazu bo wpiszesz true w warunku ) komenda w aktywacji jak piszesz mina1 setdammage 1 i zero efektu.

A przecież pamiętam jak stawiałem pola minowe ta komendą w OFP i wszystko było ok.
Zresztą przydało by się zrobić pole minowe w którym nie trzeba by było nadawać każdej minie osobnej nazwy. 30 min i ręka usycha od pisania


Co do komendy doFire czy doWatch to też nie raz ich używałem i przecież to banalna komenda nie ma co źle wpisywać. Musi działać. Ale nie działa

Zaczynam podejrzewać że mam jakaś popsputą kopie gry :)

Oczywiście ściągnę twoje misje. Podpowiesz w której używałeś min, może artylerii albo flar ?

tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: moduły i inne komendy - dlaczego nie działają :/

Post autor: tom3kb » 11 grudnia 2016, 14:38

Takie robienie min z nazwą i aktywacją jest dobre jak tam chcesz postawić parę sztuk i ewentualnie żeby były aktywowane przez parę jednostek żeby przyśpieszyć robotę rób kopiuj wklej. Wstawiasz wyzwalacz kopiujesz ctrl c i wklejasz ctrl v
A w środku w warunkach zmieniasz tylko cyferkę np mina1 na mina2.



Ja bym jednak w googla wpisał arma 2 ap mine field albo anty perssonel minefield i zerknął w gotowe skrypty np jakieś
http://www.armaholic.com/page.php?id=8174

Kurde nie pamiętam czy np modułu artylerii używałem
na pewno uav z apatchem i drona predator.

Artylerie to robiłem tak że trochę wstyd się przyznać
;)
Np miała być ostrzelana przezemnie wioska, skrypt aktywowany przez radio.
w wiosce stawialem kilka np niewidzialnych lotnisk z nazwami i np z promieniem rozmieszczenia żeby za każdą grą pociski spadały w losowe miejsca.
A w skrypcie tworzyłem eksplozje w miejscach lotnisk, wybuchy np co 2 sekundy.

Mało eleganckie rozwiązanie ale działało. :) I mi wystarczało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”