Moja cenzurka Armed A

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
^THUNDER^
Posty: 26
Rejestracja: 15 grudnia 2006, 02:48
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: ^THUNDER^ »

Nie robi po spaczowaniu CZE do 1.01v jest opcja przybliżenia nie dość ze V to jeszcze i lewym mychy wtedy wizjer lub szczerbinkę masz z jakieś na oko 10 cm od ok czyli tak jak w reallu mi się podoba ponadto są tez wszystkie stare bronie takie jak G36 w których nic a nic się nie zmieniło to dla takich graczy jak ty Romek spor ułatwienie ale mam nadzieje, ze w ArmA nie bęziesz wiecznie leżał w leszczynach itp. ;),zastanawia mnie tylko dlaczego zmienili AK teraz jest jeszcze mniej celne niż w OFP a na dodatek jak dla mnie mocniej bije trzeba celować do postaci daleko oddalonej lekko pod kolana żeby trafić korpus ,ale może to i lepiej będzie bardziej realistcznie ;P
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Robi »

^THUNDER^ pisze: zastanawia mnie tylko dlaczego zmienili AK teraz jest jeszcze mniej celne niż w OFP a na dodatek jak dla mnie mocniej bije trzeba celować do postaci daleko oddalonej lekko pod kolana żeby trafić korpus ,ale może to i lepiej będzie bardziej realistcznie ;P

Jasne, że realistyczne!
Jak byłem w wojsku to na "bojówce" dostałem taką giwerę, ze dopiero na jakieś 2 miesiące przed końcem służby nauczyłem się celować. Wszystko było tak rozregulowane, że aby trafić w "10" musiałem celować w prawy dolny punkt tarczy, będący środkiem prawej połówki :lol: To tak jakby w realu celować np. w lewe ramie, aby trafić w czoło :D
Więc takie trudności z celowaniem, jak w armie, to żadne trudności :twisted:
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
panther
Posty: 33
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 17:18
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: panther »

ciesze się, że ktoś tutaj w końcu skrytykował Arme. mam bardzo podobne odczucia co Romanov, aczkolwiek podoba mi się, że sporo ludzi ma ochote w to grać. moja krytyka tej gry na innym forum skończyła sie stwierdzeniem, że jestem nadwymagający i mam za słaby sprzęt...

@mouse lag
też to znacznie odczuwam, ale czy ten programik pomoże przy seryjnym ustawieniu myszy 1000MHz i 1600dpi lub 800dpi? chyba przy tego typu sprzęcie takie coś nie powinno miec miejsca.
dodatkowo zbytnie przenoszenie realistyki do gry tez nie ma sensu, bo takie wciskanie "V" i potem przybliżanie z prawym przyciskiem myszy jednak irytuje i po prostu zwalnia grę, jest jeszcze kilka unowocześnień, które według mnie tylko przeszkadzają.

dodam tylko, że podobno (bo gram od 1.96) OFP miało tyle samo problemów na początku (niekoniecznie takich samych) więc tak jak napisane w pierwszym poście tego tematu trzeba zacisnąc zęby i czekać, aż rózne łatki ustosunkują grę dla "wymagających" graczy.
btw słyszałem stwierdzenie że taką dobrą łatka dla OFP był dopiero Resistance. ale sam się na ten temat nie wypowiem, bo nie mam porównania.
Obrazek

Core 2 Duo [email protected] + Scythe Ninja Plus | Asus P5B Deluxe | GeiL Ultra 2x1GB 800 | Ati x1800XL IceQ3 | SB Audigy 4 | Tacens Valeo 460W | Seagate B 7200.10 250GB | Razer Copperhead+SteelPad QcK | Creative HS-600 | iiyama 19" lcd
Awatar użytkownika
hryst
Posty: 297
Rejestracja: 16 listopada 2006, 10:04
ID Steam: hryst
ID gracza: 0
Lokalizacja: minsk
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: hryst »

można nawet powiedzieć że arma ma identyczne błedy co OFP.
Czyli tak jak by modyfikowali pierwszą wersje kodu ofp do postaci arma zapominając o błedach.
Np: odbijanie się czołgu (kolizje), problem z dwiękiem EAX, AI, ...

... ale czekamy bo kochamy :mrgreen:
You will be assimilated. Resistance is futile. :ofp
Intel [email protected]|Abit IP35|LCD DELL 20'|X2900XT 512MB|2x2GB RAM HyperX|SATA750GB|BR LG GBW-H10N|SB A.4|Sunbeam ST + 620-A12S|
Awatar użytkownika
Przezdzieblo
Posty: 50
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:47
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Przezdzieblo »

Sądząc po słyszanych opiniach również ten dźwięk nie jest najlepszy. Ciekawe, że już pojawiły się dodatki podmieniające ścieżkę audio 8O Szybko. Widać tzw. społeczność po OFP jest lepiej przygotowana na to, co uczynili programiści :)



To co, może jednak ktoś spróbuje pokrótce wypunktować te błędy? Interesujące byłyby dwie kategorie:
1) błędy techniczne
a) tu na pewno fizyka stworzonego świata w jednej podgrupie (słowem kłopoty z odwzorowaniem rzeczywistości wynikające z różnych ograniczeń technicznych)
b) w drugiej zaś np. bugi czy ew. kłopoty z interfejsem w drugiej (a zatem bugi, niedoróbki, wynik niedokładności kreacji)
2) błędy merytoryczne (np. AK strzelające serią 3 pocisków, zamienione działaniem HEATy i SABOTy i co tam jeszcze w pierwszych wersjach OFP było ;) ew. niespójności fabuły w singlu i co tam do głowy jeszcze przyjdzie)
Friendly fire is NOT friendly...

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
zabix
Posty: 227
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 21:34
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: zabix »

Myślę, że lepszej listy bugów nigdzie nie ma:

http://community.bistudio.com/wiki/Arme ... _Bugs_List
Chcesz zobaczyć zabixa?: http://uploader.pl/?d=E3E06F081

Dlaczego muszę się zniżać do poziomu
Awatar użytkownika
Diabl0
Posty: 134
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 01:10
ID Steam:
Numer GG: 2236900
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Diabl0 »

Tak na szybko po pół godzinie grania:

Bugi/Wady/Rozczarowania:
- MouseLag
- Starforce
- po wyjściu z mapy ponowne wczytywanie czegoś - totalna masakra czyniąca mapę bezużyteczną - kto na meczu rzuci okiem na mapę aby później czekać 1-2 sekundy zanim z niej "wyjdzie"
- trawa - wygląda ładnie ale na multiplayer będzie przyczyną wielu zgonów - mi zasłania "źdźbła" zasłaniają widok, a sam będę wyglądał jak kotlet na pustym talerzu.
- bronie - totalnie bez wyrazu - nie licząc tych zoomów praktycznie identycznie jak w OFP. Tutaj miałem duże nadzieje na porządne odwzorowanie broni, podrzut, celowanie itp a dostałem coś co tylko wysilając się mogę zidentyfikować :( Nawet dźwięk jest jakiś taki "płaski" i nijaki... W AAO rozwiązano to dużo lepiej i tam się naprawdę czuje broń.

Fizyka - imho identyczna z OFP. Zderzenia pojazdów, zachowanie postaci, "blokowanie" w mieście, na schodach, drabinach.

Na okładce coś piszą o "nowym silniku", tylko nie wiem o jaki silnik im chodzi, bo na pewno nie fizyczny :(


Grafika - 800x600 minimum detali - wygląda dużo gorzej niż w OFP, i działa też dużo gorzej :( Mi to wygląda jak silnik z OFP z dodaną obsługą nowych możliwości DX9.1 (przy czym do OFP też był patch umożliwiający różne takie wodotryski).

Na pierwszy rzut oka różnica pomiędzy OFP:R a ArmA wydaje mi się podobna co pomiędzy OFP:CWC a OFP:R. Nawet do dźwięku się nie przyłożyli i Hummer brzmi podobnie jak stary hummer (czyli wybitnie nijako).

Mam chociaż nadzieję że zmienili coś w multiplayerze - usprawnili protokół, przenieśli "obliczenia trafień" na serwer itp - na razie mam za słabe łącze aby sprawdzić :/

Nie wiem, mam nadzieję że jak się uporam z starforce i odpalę ją na mocniejszym komputerze jeszcze czymś mnie zaskoczy, ale jak na razie jestem totalnie rozczarowany - dla mnie na razie wygląda to jak jakiś FFUR (czy jak do się dokładnie nazywało) z nową kampanią...
^THUNDER^
Posty: 26
Rejestracja: 15 grudnia 2006, 02:48
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: ^THUNDER^ »

Kłamacz Wybacz ale BiSie dali pupy wiec powiem to tak <cut. wybaczam. klamacz>
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Pit »

W ogólnodostepnej dyskusji na forum 8BZ już się wypowiadałem z pierwszych wrażeń, więc poprostu zrobię mały przedruk...
Pit pisze: Moje pierwsze 5h ArmA...

Grafika.
O wiele bardziej sprzętowo wymagjąca. Na początku kolorystyka świata nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia, co musialem skorygowac odpowiednią a wrecz skrajną korekcją gamma. Tekstury nabierają wyrazu o klasę lepsza niz w OFP dopiero przy ustawieniach normal w zwyż, co niestety nie będzie mi dane ogladac aby grac przyzwoicie płynnie w MP.
W OFP grałem w rozdzielczości 1600x1200, niestety w ArmA rozdzielczośc spadła mi do 1024x768 (w mieście/lesie) i 1280x960 (na przestrzeniach, misje coop). Oczywiście zaawansowane ustawienia textur, detali, aliasingu i cieni są różne w tych rozdzielczościach tak aby dawały przynajmniej 20fps.
Mam wrażenie, że u mnie cienie są skopane. Na razie wina obarczam moją grafe lub sterowniki do niej. Kiedy mam włączone cienie na poziomie innym niż HIGH, drzewa i obiekty rzucają poprostu czarną plamę. Czasami przy obrocie głowy, bieganiu te czarne plamy stają się obrazem innej rzeczywistości (coś w rodzaju efektu lustra). Generalnie lepiej wyłączyc cienie w ogóle. Bardzo wtedy wzrasta liczba fps niż oglądac czarne dziury, z których wyrasta trawa. Czasami lecąc, widziałem biełe "owieczki" na łące, po zbliżeniu się na odległośc ok 100m, owieczki odzialy się w teksturę i okazaly się krzaczkami.

Klawiszologia.
Długo szukałem nowych ustawień klawiszy, żeby poczuć pewność w poruszaniu się. I jeszcze muszę nad tym popracować. Wydaje mi się jednak za genialne rozwiązanie lewego przycisku myszy. Działa na zasadzie przybliżenie>przymieżenie>przyblizenie szczerbiny/optyki>przymierzenie szczerbiny/optyki. Bardzo mi to odpowiada. Na plus zaliczam również mozliwośc przypisania funkcji klawiszowi, który został naciśnięty 2x - np stałe wychylenie w bok.

Animacje.
Ogólnie o wiele ładniejsze. Jednak brakuje mi tego wywijania nogami postrzelonego przez nas wroga - to było dynamiczne. teraz wszystko jest bardziej dopracowane w szczegółach ale jakieś takie ślamazarne. Jak już wspomniał Robi, wszystko w lesie sie porusza. to niesamowite wrażenie. Rzeczywiscie będzie trudno... ale za to wreszcie widać, że to żywa natura.

Dźwięk.
Tu niewiele mogę powiedzieć, bo kartę muzyczna mam prymitywną. dlatego moje wrażenia są gorsze niż w OFP. Dźwięki strzałów są tępe, proste. Nie słychać odgłosów zamka. Pochwalic muszę za to odgłosy otoczenia. Bardziej w sensie zadbania o to by się one pojawiały. Gdziekolwiek sie znajdziemy, farma, las, asfaltowa droga, pustynia - dźwieki odzwierciedlają otoczenie. Wprawia to nas w odpowiedni klimat, słychac pianie koguta, latajace muchy na łące, nasze kroki na asfalcie i na piasku.

Realność.
Hmmm... tu jest jeszcze dużo do sprawdzenia. Póki co... startując samolotem typu Camel na łące, przejechałem wiele połaci tejże łąki, dolin by sie wreszcie rozbić, choć pewnie w rzeczywistości zrobiłbym to już po 300m.
Latanie helikopterem ma zupelnie inna filozofię niż w OFP, myszką steruję się na zasadzie niecki lewo-prawo, powoduje to zmiane kierunku lotu odwrotnie niz sie wychyla pojazd i nasza mysz - jest trudniej.
Strzelanie jest trudniejsze ponieważ jest znacznie większy rozrzut. Dodatkowo utrudnia nam odrzut broni co sprawia, że serie będą już nie tak skuteczne jak w OFP (moje bronie nie miały trybu serii).
Raz lecąc heli wpadłem do wody i sie nie rozbiłem. Pojazd zaczął tonąć, moja kobina znalazła się pod wodą. Opuściłem helikopter i zacząłem płynąć do brzegu - tak żołnierze w ArmA pływają! Na początku miałem na plecach karabin. Pływanie to jednak wyczerpująca rzecz, bo gdy po dłuuuższej chwili dotarłem do zbawczego brzegu okazało się, że moja broń zaginęła. Zapewne moja postać pozbyła się zbędnego balastu.
Inna historia to jak zostałem postrzelony w nogi. Podobnie jak w OFP donośne jęknięcie towarzyszy niemocy podniesienia się. Dodam, że znajdowałem sie na metalowej wieży. Postanowiłem więc zejść - niestety, nie było to możliwe. Opcja zejść nie pojawiała się, co akurat w sytuacji uszkodzonych kończyn dolnych jest uzasadnione. Tylko co dalej? Zapewne poprawione kolizje obiektów nie pozwoliły mi róznież zeskoczyć czy też spaść z wieży. Na moje nieszczęście zabiłem wszystkich wrogów i zużyłem granaty. gdyby nie ESC pewnie zostałbym na wieży do momentu wykrwawienią lub śmierci głodowej - to tak ku przestrodze kamperom Wink .

Interfejs.
Coraz bardziej zaczyna przypominać hybryde OFP i innych znanych strzelanek jak AA, CS. Ikony pojawiające się na środku ekranu symbolizuja wejście do pojazdu, dozbrojenie, przeladowanie są dla mnie poprostu smieszne, ale w szybkiej grze MP praktyczne.

Podsumowanie.
Ogólnie gra nie zrobiła na mnie dużego wrażenia. Do wszystkiego muszę się przekonywać i dać sobie czas zanim ostatecznie ocenię to na minus lub plus.
Na razie oceniam grę na 5 w skali 0-10.

Cóż OFP na początku też było trudne.

Testowałem na sprzęcie:
Laptop IBM T60p + monitor 19"
Intel Core Duo T2600 (2.16GHz)
2GB RAM
ATI Mobility FireGL V5200 (256MB)
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: ufoman »

W multi ArmA jest naprawde dobra. Czuc to pole bitwy, walki uliczne itp. itd. Moglbym pisac o tym godzinami ;)

Niestety bugow jest mnostwo, a szkoda...
Wkurza mnie trawa, tak jak napisales Diablo, sam lezac nic nie widze, a inni maja mnie na tacy wrecz... Mogliby ja sciac o polowe i wtedy wedlug mnie byloby ok.
Niestety troche mnie bronie rozczarowaly... jakbym strzelal kapiszonami. W AA "czuje sie moc" pukawy, natomiast w ArmA nie...
Awatar użytkownika
Przezdzieblo
Posty: 50
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:47
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Przezdzieblo »

ufoman pisze: W multi ArmA jest naprawde dobra. Czuc to pole bitwy, walki uliczne itp. itd. Moglbym pisac o tym godzinami ;)

Pisz, ufo, pisz :)
Friendly fire is NOT friendly...

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”