Wydajność Armed Assault a sprzęt

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: FOX-PL* »

Wersja Arma: 1.14
Procesor: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 GHz podkręcony do 3.1 GHz
RAM: 2x2048 GoodRam 800 MHz CL5
Karta graficzna: ATI Radeon HD 3850 512MB DDR3 256bit szyna
Rozdzielczość w grze: 1280x1024

Detale terenu: normal
Detale obiektów: normal
Detale tekstur: normal
Detale cieniowania: b. niski
Efekty postprocess: wysokie
Filtrowanie anizotropowe: b. wysokie
Detale cieni: wyłączone
Antyaliasing: wysoki
Krew: wysokie

FPS
Teren pozamiejski: 70-75
Teren miejski: 65-70
Teren zalesiony: 50-60

Odległość rysowania: 2300 metrów
byczek
Posty: 79
Rejestracja: 30 marca 2009, 14:36
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: byczek »

W arma2 będą dopiero niezłe wymagania 3 gb ramu- da się zrobić, ale te karty graficzne to już gorzej
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: FOX-PL* »

8 albo nawet 16 GB da się zrobic jak masz na tyle wydajna płyte główna i odpowiedni system operacyjny co do karty no cóż jak się ma hasj to można kupić kartę z pamięcią 1GB albo nawet 2 GB hehe
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Rafael3D »

@FOX-PL:
Przy takim sprzęcie i takimi słabymi ustawieniami (cieniowanie i cienie OFF) to IMHO trochę mało. Czy aby jakieś badziewne antywirusy nie działają w tle? Jeśli tak, wyłącz je i zainstaluj jakiś normalny firewall + spyware.

EDIT: doczytałem że jedziesz na Viście. W tym przypadku nie wypowiadam się bo na to nie ma lekarstwa żadnego ;)
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: FOX-PL* »

mógłbym powałnczać cieniowanie itp. ale jakoś się przyzwyczaiłem grać bez cienia po pierwsze po drugie te wyniki wydajności są sprzed podkręcenia karty graficznej i procka i wymiany dysku twardego i pamięci ram na większą częstotliwość dlatego podejrzewam że wydajność jest większa aczkolwiek nie chciałbym pewnego razu doznać podczas akcji jakiegoś przytkania gry czy spowolnienia wolę jednak większą płynność gry. Moźliwe że płynność gry byla by nadal rewelacyjna przy większej jakości tekstur naprzykład, ale jakoś nie miałem chęci zwiększać ustawień na wysokie detale.
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: ufoman »

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?p=35 ... 2417#35486
tsuki pisze:Wyczytałem gdzieś w necie, że po zmianie nazwy Arma.exe na 3DMark06.exe arma działa płynniej. I wiecie co? To działa!

Arma teraz chodzi co najmniej o połowę szybciej, w miastach prawie się nie tnie i mogę minimalizować bez obawy, że zaraz się zcrashuje. Widocznie profil przygotowany przez nVidię dla army jest gorszy niż dla 3Dmarka i na tym drugim działa lepiej.
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: centurion_94 »

To kłamstwo! Spróbowałem i nie działa!
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: ufoman »

Grey:

"Ożesz!
To nie kawał!
Nie o połowę co prawda, na moim kompie średnio o 12-16 klatek w terenie i ok 10 w mieście. Szok, jakie akcje odwalają producenci"

Maćko:

"Potwierdzam - odpaliłem starego kompa z GF 6800XT i działa lepiej i to znaczenie! 5 FPS na pewno więcej.

Dla porównania na detalach średnio/niskich z wysokim anizo i aa na nisko w 1024x768.
ArmA mark łapie teraz 1785.5879 gdy wcześniej było 1537.6341.

To nie kawał! :shock:"

Duku:

"Przestrzeliłeś o jakieś 300m :-P . Patent Tsukiego działa. S!"

czarny:

"Potwierdzam, że na radeonie zaobserwowałem także wzrost wydajności w otwartym terenie o 5-10 klatek. Nieprawdopodobne! Ten kto na to wpadł zasługuje na medal! "

Centurion, zanim wyskoczysz z klamstwem, zastanow sie dwa razy. Moze nie u kazdego to dziala po prostu.
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Dawidson »

Zastrzelcie mnie nie pamiętam, ale ten patent już gdzieś sporo wcześniej widziałem słyszałem.
No i na radziu x1950 to nie działa. Pewnie winne są stare stery i to że jest na AGP.

Ale bardzo prawdopodobne że na nowym sprzęcie z nowymi sterami to działa.
Choć jak by to zbadać bliżej to wyszło by że pewne tekstury, krzaczki lub podobne efekty znikły i to jest właśnie to "przyśpieszenie".

Zresztą o optymalizacji sterów pod 3dsmarki to prawie wszyscy chyba wiedzą? Nawet art na portalu jakimś był i pokazane jak i co kombinowali twórcy sterów żeby złapać te kilka FPS więcej.
Dla przypomnienia: 3dmark 2001 i ta laska na smoku, gdzie po wgraniu nowych sterów nvidii smok znikał a klatki leciały do góry :D
Obrazek
RIDER
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: kondor »

dokładnie
Prawdopodobnie wywalili obsługę jakichś tam rzeczy, które nie były użyte w benchmarku lub mało zauważalne (choć z tą głową smoka to dali ciała). Ale gdzieś to pewnie wyjdzie, tylko trzeba być świadomym jakichś braków i być czujnym, by zauważyć.
Bo jaki ma sens zoptymalizować kartę/sterownik do tylko benchmarku, skoro niby tym magicznym sposobem można zoptymalizować w ogóle? Ja go nie widzę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”