Problem z waypointami koło drogi...

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Siergey
Posty: 9
Rejestracja: 02 czerwca 2007, 10:21
ID Steam:
Numer GG: 1241540
ID gracza: 0
Lokalizacja: Malbork

Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Siergey »

Witam, jestem domorosłym (jak wszyscy chyba zresztą :) ) missionmakerem. Nie mam na swoim koncie żadnych hitów, bo robię misje raczej dla siebie, choć od dawna noszę się z zamiarem wydania czegoś fajnego dla innych także.
Ale do brzegu, mam problem z waypointami przy drodze. Sprawa wygląda tak:
Chcę osiągnąć, żeby jeden żołdak łaził sobie spokojnie koło drogi, patrolując ją. Ale gdy stawiam mu waypointy koło drogi, to ten zawsze włazi najpierw na jej środek, a złazi z niej dopiero przy wp-ncie... Czy można sprawić, żeby chodził on po linii prostej od wp do wp? Bo wiem, że on szuka automatycznie drogi, ale chodzi o to, żeby łaził tak jak na rysunku.

Obrazek

Mam nadzieję, że jasno się wysłowiłem, bo szukałem, ale nigdzie nie znalazłem żadnej pomocy.
Firefly
Posty: 744
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 21:23
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Firefly »

Ustawiales zachowanie na Beztrosko?
Retired. Unavailable until further notice.
Awatar użytkownika
Siergey
Posty: 9
Rejestracja: 02 czerwca 2007, 10:21
ID Steam:
Numer GG: 1241540
ID gracza: 0
Lokalizacja: Malbork

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Siergey »

Tak, wszystko jest ustawione, w inicjacji wpisane

Kod: Zaznacz cały

aP setbehaviour "CARELESS"; aP setcombatmode "GREEN"
zauważyłem, że takiego problemu nie ma przy "polnej drodze", tylko jakby na głównej, asfaltowej ciągnęło go na środek... a słonko świeci... błota nie ma... ;)
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Trance »

To napewno wina słońca... musisz troche "pogorszyc pogode", bo słonko świeci żołnierzowi w głowe i sam nie wie co ma robić.
Obrazek
Awatar użytkownika
Siergey
Posty: 9
Rejestracja: 02 czerwca 2007, 10:21
ID Steam:
Numer GG: 1241540
ID gracza: 0
Lokalizacja: Malbork

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Siergey »

Hehe, a tak serio: można wymusić na jednostce, żeby poruszała się dokładnie po wyznaczonej trasie? Bo w OFP nie miałem, aż takich problemów.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Trance »

Pamiętam był taki problem, że czołg nie chciał jechać po wyznaczonej drodze, tylko ja troszke wydluzał, chodzilo o to, ze nie chcial przejechac miedzy drzewami tylko jechał na około, mimo ze mial tam miejsce zeby przjechac, widac bał sie zarysowac lakieru na czołgu. Pamietam ze pomogło nieco gęstsze ustawienie waypointów, tzn nie jeden a np 5 :). To jest troche inny problem, anie nie wiem, sprobuj moze pomoze, tymbardziej ze droga jaka ma pokonac zolnierz wcale nie jest taka dluga.
Obrazek
Awatar użytkownika
Siergey
Posty: 9
Rejestracja: 02 czerwca 2007, 10:21
ID Steam:
Numer GG: 1241540
ID gracza: 0
Lokalizacja: Malbork

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Siergey »

Hmm... pomysł z zagęszczeniem wp-ów nie wypalił, bo wtedy żołdak przy każdym na momencik staje, a on powinien łazić sobie spokojnie, bez przerw w środku trasy (zależy mi na tym, bo to ma być scenka do intra).

I jeszcze nie chcąc tworzyć nowego tematu spytam tutaj, może ktoś wie jak mi pomóc.
Otóż: chcę zrobić briefing, ok, popytałem wujaszka Googla i pokazał mi wzór jak to zrobić, i z tym nie ma kłopotu... do czasu tego, gdzie to ten briefing trzeba wsadzić... zapisuje wszystko ładnie w

Kod: Zaznacz cały

C:\Documents and Settings\nazwa_uzytkownika\Moje dokumenty\ArmA\missions\nazwa_misji.Sara\briefing.html
i jak "podglądam" ją w edytorze to notatnik jest pusty. Spróbowałem misję wyeksportować jako pojedynczą, intro działa jak należy, ale briefingu nie ma... :roll: czy coś robię źle? Gdzie dokładnie mam to zapisać, żeby było ok? Przepraszam za, pewnie dla niektórych, banalne pytania, ale mam nadzieję, że ktoś wie jak mi pomóc.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Matte »

A wklej twój briefing zobaczymy co sie stao.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Siergey
Posty: 9
Rejestracja: 02 czerwca 2007, 10:21
ID Steam:
Numer GG: 1241540
ID gracza: 0
Lokalizacja: Malbork

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Siergey »

Już się wyjaśniło... głupia sprawa :oops: gdzieś w trakcie zapodział mi się pierwszy tag

Kod: Zaznacz cały

<html>
Teraz działa wszystko... trochę mi głupio :roll:

A tak na marginesie, czy jest może szansa na zaistnienie jakiegoś poradnika z prawdziwego zdarzenia? Chodzi mi o taki forumowy poradnik, np. jak zrobić właśnie briefing (już jest, ale łazi mi o to, żeby zrobić jeden post, podkleić go gdzieś i żeby był porządny i dokładny), jak połączyć misje w kampanie, jak pisać skrypty... wiem o stronach, gdzie to jest, ale chodzi mi o świeższych użytkowników (takich jak ja), którzy mają fajne pomysły, ale nie wiedzą jak je zrealizować.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: Trance »

To wszystko juz jest tylko osobno, wystarczyłoby poświęcić troche czasu i samemu takie coś stworzyć :)
Obrazek
SebaNR
Posty: 20
Rejestracja: 31 października 2007, 19:46
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z waypointami koło drogi...

Post autor: SebaNR »

w tym temacie nie zostało wyjaśnione JAK zapętlić ruch żołnierza tak żeby chodził w kółko...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”