Podmiana jednostki

Moderator: Inkwizytor

OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Podmiana jednostki

Post autor: OFman »

W jaki sposób mogę zrobić, że w momencie gdy gracz wejdzie w wyzwalacz "zamieni się" powiedzmy ze zwykłego BISowskiego żołnierza zachodu na żołnierza z pewnego addonu (również zachodu)?
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Podmiana jednostki

Post autor: klamacz »

najpierw utworz nowa jednostke
pozniej zmien na nia gracza (musi chyba byc odpalone lokalnie na komputerze gracza) - http://community.bistudio.com/wiki/selectPlayer
na koniec skasuj starego zolnierza gracza

Kod: Zaznacz cały

_nowapostac = "SoldierWB" createVehicle (position player);
_starapostac = player;
SelectPlayer _nowapostac;
DeleteVehicle _starapostac;
zupelnie strzelam, nie mam pewnosci czy to zadziala :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Podmiana jednostki

Post autor: Yac »

Zamiana jednostek była chyba w misji "Inwazja na Everon". Trzeba by było rozpakować i sprawdzić. Niestety nie mam OFP zainstalowanego, musiałbyś sam poszperać.
Obrazek
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Podmiana jednostki

Post autor: OFman »

_nowapostac = "SoldierWB" createVehicle (position player);
_starapostac = player;
SelectPlayer _nowapostac;
DeleteVehicle _starapostac;


Tworzy nową jednostę obok ale nie zamienia jej na gracza.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Podmiana jednostki

Post autor: Matte »

Kod: Zaznacz cały

_nowapostac = "SoldierWB" createVehicle (position player)
addSwitchableUnit _nowapostac
_starapostac = player
SelectPlayer _nowapostac
DeleteVehicle _starapostac
exit
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Podmiana jednostki

Post autor: OFman »

I jeszcze jedno pytanko: co wpisać aby jednostka przestała być grywalna? tzn żeby nie można było się na nią przełączyć po śmierci gracza.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Tajgeer
Posty: 444
Rejestracja: 10 lutego 2007, 18:56
ID Steam: tajgeer
Lokalizacja: Łódź

Re: Podmiana jednostki

Post autor: Tajgeer »

Może spróbować ustawić jej atrybut "Zablokowany" ?
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Podmiana jednostki

Post autor: Matte »

OFman pisze: I jeszcze jedno pytanko: co wpisać aby jednostka przestała być grywalna? tzn żeby nie można było się na nią przełączyć po śmierci gracza.

Odpowiedź brzmi

Kod: Zaznacz cały

removeSwitchableUnit person
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Podmiana jednostki

Post autor: Radeon »

Przecież jeżeli usuniesz ja komendą

Kod: Zaznacz cały

DeleteVehicle x
Gdzie x oznacza usuwaną jednostkę. To automatycznie po usunięciu jednostka przestaje być jakkolwiek grywalna. Nie możesz jej wybrać ani nic z nią zrobić. Ale... Jeżeli nawet zostałaby w polu wyboru to dla pewności możesz zastosować skrypt.

Kod: Zaznacz cały

;Kasacja

RemoveSwitchableUnit x
~0.1
x SetDammage 1
DeleteVehicle x
Gdzie x oznacza kasowaną jednostkę
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Podmiana jednostki

Post autor: Matte »

Tyle że OFMan się pytał co zrobić aby jednosta przestała być grywalna, a nie jak ja usunąć...
CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM RADKU!
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Podmiana jednostki

Post autor: Radeon »

Ty czytaj. Usunięcie jednostki sprawi ją tak samo niegrywalną jak komenda RemoveSwitchableUnit. Jeżeli jednostka będzie jeszcze potrzebna można ją równie łatwo stworzyć komendą CreateVehicle.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”