Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Moderator: Inkwizytor

Sten
Posty: 12
Rejestracja: 06 marca 2007, 22:20
ID Steam:

Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Sten »

W OFP były w efektach wyzwalaczy lub punktach tras (w wersji zaawansowanej edytora).
Dario
Posty: 162
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 21:08
ID Steam:
Numer GG: 3830261
ID gracza: 0
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Dario »

W Armed Assault musisz robić filimiki za pomocą skryptów :o
Obrazek
:weteran
Sten
Posty: 12
Rejestracja: 06 marca 2007, 22:20
ID Steam:

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Sten »

Przepraszam za namolność, ale gdzie takowe skrypty mogę znależć?
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Robi »

Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Sten
Posty: 12
Rejestracja: 06 marca 2007, 22:20
ID Steam:

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Sten »

Szkoda. Jestem gościem starszej daty i nie znam angielskiego. Ale niezależnie od tego dziękuję.
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Robi »

Sten pisze: Szkoda. Jestem gościem starszej daty...

Nie Ty jeden przyjacielu... nie Ty jeden :D

Co do ang. to trzeba troszkę poczekać zanim ktoś wyda jakiś porządny toturial dla Editora ArmA po polsku.
Z drugiej strony edytor AA zbliżony jest do OFP, a do OFP był już toturial napisany.
A jeszcze z innej strony zarówno w OFP, jak i w AA komendy są i tak po ang. więc... wracamy do punktu wyjścia :D
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Matte »

W folderze tworzysz plik "nazwa.sqs" (nazwa < można tą nazwe zmienić ale .sqs nie wolno ruszać)

Kod: Zaznacz cały

;nazwa.sqs
;;Inicjacja kamery
_camera = "camera" camCreate [0,0,0]
_camera cameraEffect ["internal","back"]
;;kamera zainicjowana
Tak ma sie zaczynać ten plik sqs gdzie
_camera = "camera" camCreate [0,0,0] to komenda która tworzy kamerę o nazwie _camera w/na (nie wiem jak jest poprawnie) koordynatach 0,0,0 (X,Y,Z), nie trzeba zmieniać koordynatów bo i tak kamera zostanie przeniesiona gdzie indziej.
_camera cameraEffect ["internal","back"]
Najprościej wytłumaczyć to tak - włącza kamere.
Teraz zapewne chcesz nakręcić scenę a więc postaw jednostkę w edytorze i wpisz

Kod: Zaznacz cały

this exec "camera.sqs"
W ten sposób włączysz moje ulubione narzędzi w OFP/ArmA, tym skryptem "kręcimy filmiki"
Podstawy camera.sqs
klawiszami W S A D ustawiamy kamerę na miejscu
na numerycznej 8 2 4 6 odpowiadają za kąt kamery
na numerycznej + - służą do ustawiania zooma
przycisk F służy do śledzenia obiektu np człowieczka
PPM (prawy przycisk myszy) zapisuje do schowka ustawienie

kiedy mamy już jedno takie ustawienie np.

Kod: Zaznacz cały

;=== 15:15:37
_camera camPrepareTarget b
_camera camPreparePos [2544.22,2552.48,1.54]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera
_camera camPrepareTarget b każe kamerze śledzić obiekt o nazwie b
_camera camPreparePos [2544.22,2552.48,1.54]Koordynaty kamery
_camera camPrepareFOV 0.700 zoom
_camera camCommitPrepared 0 w ile sekund kamera ma przejść z jednej pozycji na drugą
@camCommitted _camera Blokuje skrypt do czasu aż kamera nie zostanie ustawiona (najczęściej używane kiedy _camera camCommitPrepared 0 ma wartość inną niż 0)
wklejamy go do naszego pliku sqs i w tym momencie mamy pierwszą scenę
teraz jeśli chcemy poczekać x sekund zanim kamera sie zmieni wpisujemy gdzie 5 to sekundy
jeśli chcesz poczekać aż jednostka A znajdzie sie w odległości 25 metrów od jednostki B

Kod: Zaznacz cały

@a distance b <= 25
a jeśli chcesz aby kamera zaczekała aż jednosta sie oddali zmieniasz <= na >
To są oczywiście podstawy reszte komend znajdziesz tu http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_ArmA

Mam nadzieje że napisałem w miarę zrozumiale

zapomniał bym aby odpalić przerywnik nalezy w inicjacji jakiejś jednoski wpisać

Kod: Zaznacz cały

[] exec "nazwa.sqs"
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
shelton
Posty: 179
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
ID Steam: sheltonpol
Numer GG: 1986662
ID gracza: 1
Lokalizacja: Watford
Kontakt:

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: shelton »

Wielkie dzięki, że ci się chciało, Matte, jestem pewien, że wielu osobom się przyda!

Pozdrowienia.
Sten
Posty: 12
Rejestracja: 06 marca 2007, 22:20
ID Steam:

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Sten »

Dziękuję, Matte. Będę próbował uparcie. Jedno tylko pytanie: gdzie wkleić plik .sgs?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Matte »

Moje dokumenty/ArmA other profiles / twoj nick / missions
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?

Post autor: Artek3333 »

Panowie poratujcie mnie, bo nie umie sobie z tym poradzić. Ustawiam jednostkę wpisuje kod this exec”camera.sqs” co prawda po wczytaniu podgląd, kamera działa ale nie wiem gdzie ten filmik ma się zapisywać? Do jakiego schowka? Natomiast jak w jakiejś tam jednostce wpisze kod [] exec”moja tam nazwa” odpalę podgląd to wyskakuje mi widok tak jakby kamery tylko, że w morzu bez białego krzyżyka i bez możliwości poruszania się. Oczywiście w folderze z mission.sqm utworzyłem wymagany plik ”moja tam nazwa. SQS”. Nie wiem, o co tu chodzi. :no
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”