[Skrypt] Kamera z teleportem do robiena screenshotów

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

[Skrypt] Kamera z teleportem do robiena screenshotów

Post autor: aszek »

Dziś kolejna zabawka:

edit: ok, nie ma sprawy.

edit: Na prośbe wrzucam zaktualizowany skrypt na samej górze (jak się coś znowu zmieni to aktualizację wstawię od razu tutaj):

Kod: Zaznacz cały

; "cam.sqs", wersja 1.1
; Skrypt kamerki do robienia zrzutów ekranu [PrintScreen]
; aszek, 2009

; Składnia wywołania:
; [] exec "cam.sqs";

; Żadnych parametrów nie trzeba !
; Po kliknieciu na mapie, kamera się włacza we wskazanym miejscu
; Kamerą steruje się jak śmigłowcem
; Jeśli kamera zostanie przez chwilę na ziemi to automatycznie się wyłączy

? count _this == 0 : goto "cameraAssign";

_action = _this select 0;

? (_action == "cameraOn") : goto "cameraon";
? (_action == "cameraOff") : goto "cameraoff";

goto "end";

#cameraAssign
onMapSingleClick "[""cameraOn"",_pos] exec ""cam.sqs""; true;";
titleText ["Aby ustwic kamere wybierz miejsce na mapie.", "plain down", 1];
~3
titleText ["", "plain down", 1];
goto "end";

#cameraon
ShowCinemaBorder false;

_camPos = _this select 1;

cutText ["","BLACK OUT"];
cam = "camera" CamCreate [_camPos select 0, _camPos select 1, (_camPos select 2) + 3];
cam cameraEffect ["external", "back"]; 
cam camCommand "manual on";
cam camCommand "inertia off";
cam camSetFOV 1; 
cam camCommit 0;
@CamCommitted cam;
cutText ["","BLACK IN"];

titleText ["Kamere uzywaj jak pojazdu latajacego.\nAby wylaczyc kamere zostaw ja przez chwile na ziemi.", "plain down", 1];
~5
titleText ["", "plain down", 1];

_tig = createTrigger ["EmptyDetector", _camPos];
_tig setTriggerType "NONE";
_tig setTriggerStatements ["this and (((getpos cam) select 2) < 0.3) and (((velocity cam) select 0) == 0) and (((velocity cam) select 1) == 0)", "[""cameraOff""] exec ""cam.sqs""", ""];
_tig setTriggerArea [50000, 50000, 0, false];
_tig setTriggerTimeout [5, 5, 5, true];
_tig setTriggerActivation ["ANY", "PRESENT", true]; 

@false;

#cameraoff

cutText ["","BLACK OUT"];
cam CameraEffect ["terminate","back"];
camDestroy cam;
cutText ["","BLACK IN"];

#end
exit;
Dalszy, opis (sterowanie) jest trochę dalej tego wątku, strona druga:
http://www.armedassault.com.pl/viewtopi ... 7&start=11
Ostatnio zmieniony 04 lutego 2009, 15:53 przez aszek, łącznie zmieniany 2 razy.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: screenshoty

Post autor: Yac »

Skrypcik fajny ale wystarczy użyć BISowskiego skryptu camera.sqs by od razu mieć efekt kamery, bezpośrednio i bez zapisywania skryptu w folderze z misją. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: screenshoty

Post autor: klamacz »

hej, co sie stalo aszek, czemu skasowales swoj skrypt?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: screenshoty

Post autor: kondor »

chyba się obraził - patrz topic z teksturą flagi
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: screenshoty

Post autor: Yac »

A czy ja napisałem co złego? :roll: ech......
Obrazek
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: screenshoty

Post autor: aszek »

Tak obraziłem się, nawet do reszty straciłem cierpliwość na takie jałowe gadki.

A tak po prostu to nie mam ochoty tracić czasu na marnę, bo skoro Wam się nie podoba mój wkład (adykwatny do tego czym się teraz bawię), to trudno. Spodziewałem się jakiś konstruktywnych sugestii czy propozycji ulepszeń, które mogłyby wypłynąć przy tego rodzaju postach, ale widzę tylko negację i małostkowość. Trudno, chyba spodziewałem się zbyt wiele.

Zamiast się tu inspirować to sobie jazde o pierdołę zrobiliście, którą każdy tutorial na pierwszej stronie wałkuje. Sorry nie wiedziałem, że to będzie takie ważne, bo bym najpierw sprawdził co się w tej kwestii od OF zmnieniło (a mnie to już od dawna nie bawi).

Zresztą, gdzie w net na fora nie wleźć zawsze się znajdą jacyś niewyżyci malkontenci i 'krytycy'. Ok, rozumiem, mały klubik tu macie. Sami wiecie wszystko, więc ok, przepraszam, nie narzucam się więcej. Więc, mniejsza z tym.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: screenshoty

Post autor: kondor »

aszek pisze: A tak po prostu to nie mam ochoty tracić czasu na marnę, bo skoro Wam się nie podoba mój wkład (adykwatny do tego czym się teraz bawię), to trudno.
Podaj miejsce, w kótrym ktoś skrytykował Twój wkład na tym forum. Jeśli nie, to przestań rzucać wyssane z palca opinie.
Było wręcz przeciwnie - dostałeś wiele pozytywnych ocen.
aszek pisze: Spodziewałem się jakiś konstruktywnych sugestii czy propozycji ulepszeń, które mogłyby wypłynąć przy tego rodzaju postach, ale widzę tylko negację i małostkowość. Trudno, chyba spodziewałem się zbyt wiele.
Właśnie jedną z propozycji ulepszeń (pomysłu) dla laika jest używanie (przystępnie edytowalnych) jpg jako tekstur flag. A Ty po, bardzo łagodnej uwadze SaS Troopa:
Nie wiem czy gadamy o tym samym, ale flaga może być w .jpg a animacje same się włączają. Przynajmniej ja tak miałem.
zacząłeś "obronę Częstochowy" i zauważ, że następne (wg Ciebie czepialskie posty) były jedynie spowodowane wyprowadzeniem i Ciebie i innych czytelników z błędnego mniemania.
Nie rozumiem czemu odebrałeś to jako jakiś atak.
Zamiast się tu inspirować to sobie jazde o pierdołę zrobiliście, którą każdy tutorial na pierwszej stronie wałkuje. (...). Więc, mniejsza z tym.
Więcej pokory, człowieku. Nikt nie posiada pełni wiedzy; zawsze są jakieś dziury i trzeba przyjąć tą prawdę o sobie.
To cecha dojrzałego człowieka, że jak ktoś go poprawi, to podziękuje i się ucieszy ze zdobycia nowej wiedzy.
Więc unieś się ponad dumę i wróć dla, również, dobra tego forum.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: screenshoty

Post autor: klamacz »

+1 Kondor

aszek, badzzesz czlowiek i wrzuc spowrotem te skrypty.
Co do krytyki to albo ja przyjmujesz na chlodno albo olewasz, zaleznie od wartosci. A po twojemu powiem: podbijaj tylko te wyjatki, ktore maja prawidlowo wypelniony message, reszte zwyczajnie sie topi :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: screenshoty

Post autor: Yac »

Nierozumiem takiej postawy. Napisałem że skrypt jest niezły. Szkoda tylko ze wtórny a "camera.sqs" z BIS-u jest łatwiejsza w obsłudze . A to ważne dla początkujących graczy / screenmakerów. Po co zaraz foch?. Ja nieobrażam się jak ktoś pojedzie po moich addonach. Tak samo jak i skryptach. Osobiście uważam że moje skrypty mgły są lepsze niż te z ACE a śmiem mniemać ze i lepsze niż te z ArmA 2 bo ważą kilka kb i niewymagają "tony" innych addonów, ale na słowa krytki niezareagowałem strzelaniem przysłowiowego focha. Każdy kto zechce ma przecież alternatywę , wybierze to co mu bardziej odpowiada. Pisz chłopie skrypty bo widać ze masz talent i wiedzę ku temu potrzebną i pamiętaj "psy szczekają a karawana jedzie dalej", nie ma sensu się obrażać, wszak tworzymy dla graczy by mieli radochę a nie dla ogólnie pojętego "respect" z takiego czy innego community :)
Ostatnio zmieniony 31 stycznia 2009, 23:05 przez Yac, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: screenshoty

Post autor: aszek »

Sorki, macie rację, coś mi odwaliło. Mam grypę i biorę furę prochów, pewnie neurotransmitery mi padły. Ogólnie, to nawet 'zła' czcionka na ekranie mnie wkurza. Jeszcze raz sorki. Wstyd mi...

Miedzyczasie poprawiłem "cam.sqs":

Kod: Zaznacz cały

; "cam.sqs", wersja 1.1
; Skrypt kamerki do robienia zrzutów ekranu [PrintScreen]
; aszek, 2009

; Składnia wywołania:
; [] exec "cam.sqs";

; Żadnych parametrów nie trzeba !
; Po kliknieciu na mapie, kamera się włacza we wskazanym miejscu
; Kamerą steruje się jak śmigłowcem
; Jeśli kamera zostanie przez chwilę na ziemi to automatycznie się wyłączy

? count _this == 0 : goto "cameraAssign";

_action = _this select 0;

? (_action == "cameraOn") : goto "cameraon";
? (_action == "cameraOff") : goto "cameraoff";

goto "end";

#cameraAssign
onMapSingleClick "[""cameraOn"",_pos] exec ""cam.sqs""; true;";
titleText ["Aby ustwic kamere wybierz miejsce na mapie.", "plain down", 1];
~3
titleText ["", "plain down", 1];
goto "end";


#cameraon
ShowCinemaBorder false;

_camPos = _this select 1;

cutText ["","BLACK OUT"];
cam = "camera" CamCreate [_camPos select 0, _camPos select 1, (_camPos select 2) + 3];
cam cameraEffect ["external", "back"]; 
cam camCommand "manual on";
cam camCommand "inertia off";
cam camSetFOV 1; 
cam camCommit 0;
@CamCommitted cam;
cutText ["","BLACK IN"];

titleText ["Kamere uzywaj jak pojazdu latajacego.\nAby wylaczyc kamere zostaw ja przez chwile na ziemi.", "plain down", 1];
~5
titleText ["", "plain down", 1];

_tig = createTrigger ["EmptyDetector", _camPos];
_tig setTriggerType "NONE";
_tig setTriggerStatements ["this and (((getpos cam) select 2) < 0.3) and (((velocity cam) select 0) == 0) and (((velocity cam) select 1) == 0)", "[""cameraOff""] exec ""cam.sqs""", ""];
_tig setTriggerArea [50000, 50000, 0, false];
_tig setTriggerTimeout [5, 5, 5, true];
_tig setTriggerActivation ["ANY", "PRESENT", true]; 

@false;

#cameraoff

cutText ["","BLACK OUT"];
cam CameraEffect ["terminate","back"];
camDestroy cam;
cutText ["","BLACK IN"];

#end
exit;
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
chewie
Posty: 394
Rejestracja: 05 stycznia 2007, 01:29
ID Steam:

Re: screenshoty

Post autor: chewie »

erhm.
ja właśnie w tej sprawie, robie mały projekt dla FIA i potrzebuję zrobić piękne pocztóweczki z różnych wysp ArmA (chociaż najpewniej będzie to Szamlfelden (.)
Nie mam pojęcia jak użyć twojego scryptu bo jestem zielony w temacie, aczkolwiek mam do Was inne pytanie - potrzebuje jakiś narzędzia do upiększenia Army. Jakieś piękne niebo, może mgły, etc coś co urealni i uatrakcyjni zdjęcia z naszej ulubionej zabawki - zdjęcia trafią do niczego nie spodziewających się graczy ASG i będą podprogowo promować Arme przy innej okazji.

ps.
KLAMACZ - long time no hear!
SI VIS PACEM, PARA BELLUM
http://www.FIA.com.pl
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter". -Ernst Hemingway
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”