Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Moderator: Inkwizytor

Rychu
Posty: 14
Rejestracja: 17 lipca 2007, 23:50
ID Steam:

Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Rychu »

Witam
Postanowiłem stworzyć własną misje coop ale w sumie tak naprawdę to jestem początkujący w tym choć niegdyś bawiłem się edytorem ofp ale to tylko taka zabawa. Czy są jakieś poradniki najlepiej po polsku dla początkujących rozglądałem się po forum i często widać jak ludzie dają różne skrypty jak się ich używa itp. Gdzie znajdę opisy funkcji typu jeżeli przeciwnik padnie w mieście to miasto odhacza się za zdobyte albo jeżeli jeden przeciwnik padnie to następny np. wsiada do samochodu i jedzie. Skąd to brać ewentualnie w czym to pisać?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Maćko »

Zasada taka sam jak w ofp, większość komend jest nie zmieniona.
Rychu pisze:...Gdzie znajdę opisy funkcji typu jeżeli przeciwnik padnie w mieście to miasto odhacza się za zdobyte...
W odpowiednim (czyli robisz wyzwalacz w obrębie miasta, ustawiasz w aktywacji: strona przeciwko której grasz, i niżej wybierasz opcję "nieobecny") wyzwalaczu wpisujesz w aktywacji:

Kod: Zaznacz cały

"1" objStatus "DONE"
gdzie 1 jest to numer celu w briefingu.

Jeżeli padnie jeden przeciwnik, i chcesz aby wyzwalacz się aktywował to musisz w warunku wpisać:

Kod: Zaznacz cały

not alive sol
gdzie "sol" to nazwa żołnierza. Potem synchronizujesz ten wyzwalacz z punktem trasy wsiadaj żołnierza która ma "wsiąść i odjechać".

Opis funkcji jest tu: http://www.arma2.pl/page.php?id=7
Komendy: http://www.arma2.pl/page.php?id=13

Zresztą wszystko znajdziesz tu http://www.arma2.pl w dziale edytor.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Rychu
Posty: 14
Rejestracja: 17 lipca 2007, 23:50
ID Steam:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Rychu »

O dzieki piekne wszystko teoretycznie dziala :-) tylko cosik mi te wyzwalacze i sychronizacje nie dzialaja, ale jak doda sie not alive sol w warunku punktu trasy tez zadziala. A gdzie znajde skrypty na respawn graczy oraz pojazdow (gdy zginie/wybuchnie) i skrzynie z aumunicja ? A da rade zrobic cos takiego ze gdy polegnie grupa to pokazuje sie pojazd w bazie ale teraz juz na stale czyli jak wybuchnie pokaze sie z powrotem w tym miejscu. W sumie to wiem jak wstawiac na mape budynki ktorych nie ma w edytorze ale czy mozna wstawic droge? Oraz gdzie znajde nazwy obiektow poniewaz szukam plotu drewnianego malowanego w odcieniach desert znalazlem tylko kawalek rozwalonego plotu nazwa to Land_zed_dira_desert

Pozdrawiam

P.S
Obiekty mam z http://www.armaholic.com/page.php?id=596 zeby

Aha jeszcze chcialem sie spytac jak ustawic zeby po wykonaniu zadania odzywal sie papa_bear ;p ogolnie jak ustawic zeby przez wyzwalacz uruchamial sie. Chodzi mi tu oczywiscie o tekst a nie mowe.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Trance »

Zadajesz ogromną masę pytań, na które nie sposób odpowiedzieć.

Nie chodzi o ich trudność, a raczej o złożoność odpowiedzi. Respawn graczy/pojazdow mozliwy jest dzieki description.ext (taki pliczek), jesli nie wiesz jak go zaprogramowac to obejzyj i zapoznaj sie z tym :
http://community.bistudio.com/wiki/Description.ext

W tym serwisie w zasadzie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania jakie bedziesz chciał zadac, jedyna bariera jest znajomosc jezyka angielskiego, ale w dzisiejszych czasach i to nie powinno byc problemem.

Radze poszukać dobrych tutoriali dotyczących pisania skryptów, sciagniecia kilku prostszych i bardziej złozonych skryptow, przegladniecie komend i ich działania z tej strony: http://community.bistudio.com/wiki/Description.ext ,
nastepnie mozesz zaczac analizowac wczesniej sciagniete skrypty, zaczac probowac pisac wlasne, najpierw proste, potem coraz bardziej złozone i wiedza dotyczaca edytora sama przyjdzie ;P
Obrazek
Rychu
Posty: 14
Rejestracja: 17 lipca 2007, 23:50
ID Steam:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Rychu »

Hmm moze zaczne od

Kod: Zaznacz cały

class CfgRadio
{
 sounds[] = {};
  class RadioMsg1
  {
   name = "";
    sound[] = {"\sound\filename1.ogg", db-100, 1.0};
    title = "Well all the civilians are now safe in the lodge.  I am ready for your orders.";
  };

};
Czemu jak dam w aktywacji wyzwalacza : "unit sideRadio RadioMsg1" nic sie nie dzieje?

A teraz respawn ok pokazuje sie ale jest problem z pojazdami jak je oznaczyc ? I czy to bedzie dzialac na zasadzie np jak pojazd nie jest uzywany x minut wroci do bazy i jak zostatnie zniszczony to x minut i wraca?

Mam tez problem z markerami poniewaz nie moge usunac elipsy tzn w pliku Init.sqs daje

Kod: Zaznacz cały

"marker" setMarkerType "Empty"

Usuwa tylko znaczki a elipsy nie chce, w wyzwalaczu pozniej dalbym:

Kod: Zaznacz cały

"marker" setMarkerType "pickup"
Co robie zle?

Chyba jeszcze duzoo godzin spedze nad edytorem zanim cos sensownego zrobie hrhr

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: kondor »

O jedną rzecz pytaj w jednym topicu, oczywiście sprawdzając, czy podobny temat nie był już poruszany.
Ad. radio: powinien przynajmniej się pokazać napis "Well all the civilians are now safe in the lodge. I am ready for your orders." Jeśli sie nie pokazał być może wyzwalacz się nie aktywował. Wpisz w tym wyzwalaczu (dla testu) w polu aktywacji np

Kod: Zaznacz cały

hint "aktywacja";
A teraz respawn ok pokazuje sie ale jest problem z pojazdami jak je oznaczyc ?
Nie rozumiem - to respawn jest ok, czy nie; co to jest oznaczenie pojazdu?

Ad marker: skoro robisz coś z markerami w init, to dlaczego nie możesz tego zrobić w edytorze łatwiej?
Rychu
Posty: 14
Rejestracja: 17 lipca 2007, 23:50
ID Steam:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Rychu »

Czyli w polu aktywacji wyzwalacza daje

Kod: Zaznacz cały

hint "aktywacja"; unit sideRadio RadioMsg1
a w description.ext

Kod: Zaznacz cały

class CfgRadio
{
sounds[] = {};
  class RadioMsg1
  {
   name = "";
    sound[] = {"\sound\filename1.ogg", db-100, 1.0};
    title = "Well all the civilians are now safe in the lodge.  I am ready for your orders.";
  };

};
Po wlaczeniu misji nic sie nie pokazuje

Respawn jest ale tylko ludzi tzn jak zgine pokaze sie od nowa, z nie wiem jak pojazdy ustawic

Kod: Zaznacz cały

respawn = 3;
respawnDelay = 5; 
respawnVehicleDelay = 5;
O co chodzi z markerem

Kod: Zaznacz cały

respawn_vehicle_west
No wlasnie nie moge wstawic markera w edytorze bo to jest elipsa a tam nie ma do wyboru pusty i tu chyba jest maly problem.
Problem rozwiazany komenda:

Kod: Zaznacz cały

"marker" setMarkerSize [200, 200]
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: kondor »

skoro nic Ci się nie pokazuje tzn, że wyzwalacz się nie aktywował. btw: oczywiście trzeba dać:

Kod: Zaznacz cały

hint "aktywacja"; unit sideRadio "RadioMsg1"
czyli z cudzysłowami to RadioMsg1

Nie wiem jak się łatwo respawnuje pojazdy w armie, ale chyba jakoś można skoro zrobili te respawnVehicleDelay, poszukam
[edit:]http://community.bistudio.com/wiki/respawnVehicle
czyli

Kod: Zaznacz cały

pojazd respawnVehicle [opoznienie_w_sekundach, maksymalna_liczba_respawnow]
jesli opoznienie_w_sekundach dasz -1 to wezmie wartosc z description.ext, a jesli w maksymalna_liczba_respawnow dasz 0 to nieskonczenie wiele razy bedzie sie respawnowal pojazd

Co do markera to mozesz wybrac kształt wśród elipsa, prostokąt a ikona i dopiero jak przestawisz na ikona, to będziesz miał listę, w której znajduje się m.in. "Pusty"
Rychu
Posty: 14
Rejestracja: 17 lipca 2007, 23:50
ID Steam:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Rychu »

No tak moj blad nie zauwazylem wczesniej w gornym rogu napisu aktywacja, ale radio tak czy siak nie dziala, zmienilem na

Kod: Zaznacz cały

hint "aktywacja"; unit sideRadio "RadioMsg1"
i nadal nie dziala, ahh jak nie bedzie chcialo dzialac do dam to w hint :|

Respawn no wlasnie sam proboje ale nie rozumiem nic z tego rozwalilem kilka samochodow i czekalem dlugoo az zgasly i przestaly dymic ale i tak nie pojawily sie spowrotem.

Marker zalatwiony

Dzieki za odpowiedzi :) Tylko to radio i respawn mnie meczy ale jeszcze troche dnia zostalo to moze dam rade / damy rade ? hehe

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: kondor »

oczywiście do respawnu pojazdów musisz stworzyć odpowiedni marker(y) i nazwać go:
respawn_vehicle_west, respawn_vehicle_east, respawn_vehicle_guerilla lub respawn_vehicle_civilian w zależności jakiej strony jest/są to pojazd(y).

co znaczy nie działa? wyświetla się w lewym górnym roku wyraz "aktywacja", gdy oczekujesz aktywacji skryptu? jeśli nie, to jaki masz warunek na aktywację wyzwalacza?
Rychu
Posty: 14
Rejestracja: 17 lipca 2007, 23:50
ID Steam:

Re: Początkujący, od czego zacząć gdzie szukać?

Post autor: Rychu »

To

Kod: Zaznacz cały

pojazd11 respawnVehicle [5]
dajac do Init.sqs i nazywajac pojazd pojazd11 rzeczywiscie po zniszczeniu pokazuje sie nowy ale nie w tym samym miejscu co stal na poczatku.
Wezmy np ze mam 3 pojazdy: poj1, poj2, poj3 jakie mam dac markery ? Jakie rodzaje i jak je nazwac? respawn_vehicle_east_poj1 ? Ale tym samym pojazd musi pokazac sie w tym samym miejscu i tak samo obrocony.

Wyzwalacz mam jezeli nie ma obecnosci wschodu, zabijam jednego goscia ktory jest w polu wyzwalacza i wtedy wyskakuje aktywacja ale napis z radia nie :cry:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”