Preloadcamera - jak to działa?

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Preloadcamera - jak to działa?

Post autor: eJay »

Potrzebuje na gwałt wiedzieć jak używac tego cacka :) Mam cutscenke, ale występuje problem z LOD, co niekorzystnie wpływa na jakość :(

Przypuscmy, ze mam taki oto kawalek kodu:

Kod: Zaznacz cały

_camera camPrepareTarget [107379.97,-11194.35,12803.90]
_camera camPreparePos [10421.64,9772.52,0.65]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera campreload 0
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera
~5
_camera camPrepareTarget [-75368.31,-42078.44,1159.48]
_camera camPreparePos [9934.23,10121.87,1.21]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera campreload 0
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera
Jak uzyc poprawnie polecenia Preloadcamera, aby nie powstal przy zmianie ujecie LOD bug?
Awatar użytkownika
Mr Groch
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwietnia 2007, 22:09
ID Steam:
Numer GG: 129799
ID gracza: 2001667
Lokalizacja: http://groch.dyn.pl/gps
Kontakt:

Re: Preloadcamera - jak to działa?

Post autor: Mr Groch »

Przed "wlaczeniem" kamery dajesz:

waitUntil {preloadCamera _pozycja_obiektu_na_jaki_patrzy_kamera};

I tyle, powinno dzialac :) Z tym sie akurat nie bawilem, ale preloadObject dzialal
wlasnie w podobny sposob bezproblemowo (ale lepiej nie uzywac na AI lub graczach,
gdyz bo takim preload ich modele beda sie sypaly z wiekszej odleglosci dla gracza, ktory
preload wykonal)
Obrazek

Obrazek
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Preloadcamera - jak to działa?

Post autor: eJay »

A co to jest ta pozycja obiektu? Czy to jest wartość z camPrepareTarget czy camPreparePos czy moze jakies ID obiektu?
Awatar użytkownika
Mr Groch
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwietnia 2007, 22:09
ID Steam:
Numer GG: 129799
ID gracza: 2001667
Lokalizacja: http://groch.dyn.pl/gps
Kontakt:

Re: Preloadcamera - jak to działa?

Post autor: Mr Groch »

To ma byc pozycja 3D, obojetnie czego, byle czegos na co patrzy kamera. Moze byc to:

getpos _jakis_obiekt_w_zasiegu_widzenia_kamery_

albo

getmarkerpos _nazwa_markera_ktory_sie_znajduje_w_miejscu_kamery_

Mozesz nawet podac recznie:

waitUntil {preloadCamera [15,22,0]};

PS. Nie jestem tylko pewny czy mozesz uzyc pozycji ASL, radzilbym raczej uzywac AGL (czyli wysokosc relatywna
do ziemi, a nie poziomu morza, czyli standartowo dla funckji getpos w ArmA)

PS2. Teraz dopiero dotarlo do mnie, ze uzywasz sqs, a nie sqf, wiec waituntil mzoe nie zadzialac...
Sprobuj z:

@preloadcamera getpos _obiekt_

lub w jakikowliek inny psoob podaj mu pozycje...
Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”