Typ Bool, potrzebny Obiekt blablabla...

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Typ Bool, potrzebny Obiekt blablabla...

Post autor: eJay »

Witam w Nowym roku :) Juz na wstepie chcialbym poruszyc ciekawy problem. Otoz robie misje, gdzie wystepuje dwaj rosyjscy oficerowie. Nazywaja sie: oficer i oficer2. Obie jednostki umiescilem osobno w Uazach (uaz1 i uaz2), tak aby przyjechali jeden po drugim. Jednostki umieszczone naturalnie metoda "moveincargo". Umiiescilem ponadto wyzwalacz na pol mapy Wschod--->Obecny, a w warunku:

Kod: Zaznacz cały

not alive oficer and not alive oficer2
Gracz musi zlikwidowac obu oficerów, aby zaliczyć zadanie.

Zonk polega na tym, ze w momencie wysiadki z uazów tych panów wywala sie błąd z "Bool" itd. Co ciekawe przetestowalem podobny patent na Amerykanach i tam zadzialalo bez zarzutu. Moja konsternacja siegnela zenitu. Nie wiem co robic, aby zadzialalo to po strone SLA.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Typ Bool, potrzebny Obiekt blablabla...

Post autor: kondor »

po to są właśnie nawiasy - nie sluża tylko czytelności ale dają pewność, że kod jest tym, czym chcemy, aby był.

Kod: Zaznacz cały

(not (alive oficer)) and (not (alive oficer2))
-tak jest na pewno dobrze, a tak:

Kod: Zaznacz cały

(not alive oficer) and (not alive oficer2)
może dobrze, bo nie ma się pewności co "wiąże mocniej". Operator and związał oficera mocniej niż alive, czyli bylo cos takiego:

Kod: Zaznacz cały

... alive (oficer and not ...)
i powstało w sumie niewiadomo co.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Typ Bool, potrzebny Obiekt blablabla...

Post autor: eJay »

Wszystko pięknie, ładnie, ale dalej wywala Boola. W ogole zachowuje sie tak jakby nie widzial tego drugiego oficera!
alderous
Posty: 113
Rejestracja: 15 grudnia 2006, 22:27
ID Steam:

Re: Typ Bool, potrzebny Obiekt blablabla...

Post autor: alderous »

Coś mi "majaczy" że w OFP były problemy z "postrzeganiem" jednostek, które stają się pasażerami. Może spróbuj zamiast umieszczać ich metodą moveInCargo, kazać im po prostu wsiąść do UAZów robiąc wszystko na waypointach?
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Typ Bool, potrzebny Obiekt blablabla...

Post autor: eJay »

No to teraz jednostki zamiast wsiadac do UAZA wchodza w model 3D i stoją sobie we wnętrzu :lol: :lol:

ArmA jest śmieszna na swój sposób.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Typ Bool, potrzebny Obiekt blablabla...

Post autor: kondor »

moze daj im eventhanler "killed", a w zwiazanym z tym handlerem skryptem wpisz:

Kod: Zaznacz cały

ile_zabitych_oficerow = ile_zabitych_oficerow + 1;
inicjując tą zmienną w init.sqf/sqs zerem i tworząc wyzwalacz aktywowany wyrazeniem:

Kod: Zaznacz cały

ile_zabitych_oficerow == 2
oczywscie to dla misji SP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”