Evolution - punktacja - samoloty

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: smar »

Dlaczego Evolution (różne wersje) nie przyznaje punktów za samoloty zestrzelone rakietami przeciwlotniczymi przez piechurów?

Owszem, samolot nie robi "bum", nie rozlatuje się od razu - ale zawsze (jak zauważyłem) piloci się katapultują, a samolot rozbija się o ziemię. Czyli powinno być zestrzelenie. Nie ma. Zero punktów.

Oczywiście - this is not a bug this is a feature - ale w ten sposób moim zdaniem multiplayer traci - nie ma sensu bronić innych przed lotnictwem wroga, bo za to nie ma punktów. Moim zdaniem za samoloty powinny być przyznawane punkty, jeżeli załoga wyskoczyła.

Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: SaS TrooP »

Moim zdaniem, gdyby moja rodzina została zaatakowana nie broniłbym jej, bo nie miałbym za to kasy.
Ostatnio zmieniony 15 lipca 2010, 20:55 przez SaS TrooP, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: kondor »

W armie punkty są automatycznie dodawane tylko za bezpośredni zniszczenie. Znaczy to, że nawet jeśli Twoje uderzenie spowoduje 99% zniszczenie i pojazd wybuchnie po chwili, to nie dostaniesz punktów.
Wg mnie jeśli już dali te punkty i są wykorzystywane, to częściowe zniszczenie powinno dawać Ci przynajmniej jakąś część punktów.
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: smar »

SaS TrooP pisze:Moim zdaniem, gdyby moja rodzina została zaatakowana nie broniłbym jej, bo nie miałbym za to kasy.
Dlatego też pewną rozrywkę niosło mi zaparkowanie z boku Hummera z bagażnikiem pełnym Stingerów. Nikt do mnie nie strzelał - w grze ArmA oczywiście, nie w realu! - a ja spokojnie posyłałem po jednym Stingerze a to w helikopter, a to w samolot. Czysta przyjemność.

Punkty w Evolution mają strategiczne znaczenie - dzięki nim możesz sformować większy oddział AI-ków, masz dostęp do skuteczniejszej broni, w tym do pojazdów, śmigłowców i samolotów, zyskujesz możliwości nakierowywania artylerii dalekosiężnej. Jeżeli nie wygrywasz na płaszczyźnie strategicznej, to niedobrze dla wszystkich - także dla "twojej rodziny".

Skoro punktowane jest naprawianie i transport - to powinny być uznawane także ułamkowe trafienia. Nic w tym dziwnego nie ma, to normalna praktyka była np. w czasie Bitwy o Anglię.
Awatar użytkownika
Ryder666
Posty: 17
Rejestracja: 27 czerwca 2010, 16:30
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: Ryder666 »

Powinno być tak jak w niektórych grach RPG online, tzn. w przypadku zniszczenia/zabicia najwięcej albo wszystkie punkty dostaje ten kto ostatni trafił lub zadał najwięcej obrażeń bo z takimi wersjami się spotkałem. W erpegach przekłada się to na EXP.
W Armie mogli to rozwiązać w ten sposób, że np. za samolot który został zniszczony punktuje temu kto go ostatnio trafił w przedziale ostatnich 5-15 sec.
Czyli trafienie rakieta miałoby sens, samolot obrywa i zaczyna ciągnąć "warkocz" dymu ale leci aż zaczyna pikować i KaaBOOM ! :plane
I punkty trrrrr ..na konto playera. No chyba, że od razu exploduje to tak samo.
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: smar »

Ryder666 pisze: W Armie mogli to rozwiązać w ten sposób, że np. za samolot który został zniszczony punktuje temu kto go ostatnio trafił w przedziale ostatnich 5-15 sec.
To byłoby trudne, bo wymagałoby zapamiętywania różnych rzeczy dla wszystkich pojazdów i jednostek. Ponadto co te kilkanaście sekund sprawdzania wszystkiego. Albo utrzymywania kolejki rzeczy do sprawdzenia. Duże narzuty, byłyby problemy z wydajnością.

Najprościej - policzyć ile "damage" dostał samolot, ale nie więcej niż miał jeszcze "zdrowia", i przyznawać punkty proporcjonalnie.
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: Dawidson »

Jak lubisz się frustrować takimi pierdołami to polataj sobie harrierem z AA, trzeba mieć duże szczęście aby dostać punkty za zestrzelenie Ka lub Su czy tam śmigła.
Czyli suportujesz drużynie ale gówno z tego kompletnie masz.
No tyle że gość na ziemi po przejechaniu całej mapy nie dostanie krytycznego strzała = koniec tankowania.

Nie zrobili tego do tera to i nie zrobią nigdy.
Obrazek
RIDER
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Evolution - punktacja - samoloty

Post autor: smar »

Dawidson pisze:Jak lubisz się frustrować takimi pierdołami to polataj sobie harrierem z AA, trzeba mieć duże szczęście aby dostać punkty za zestrzelenie Ka lub Su czy tam śmigła.
Sam widzisz, że to jest źle zrobione.

Rozumiałbym, gdyby w czasie gry jako Red tak byłoby (awans jest przez kaprys jakiegoś generała, nie ma związku z tym, co robiło się w czasie bitew). Ale w Blue powinno być tak, że awansuje się za konkretne rzeczy w konkretny sposób.

Tymczasem za samo bycie na miejscu (choć nie wystawiając głowy z krzaczorów czy jakiejś komórki) dostaje się 10 pkt. Za zestrzelenie 10 samolotów - dostaje się zero punktów.

Przy okazji - w ArmA latanie myśliwcem i strzelanie do latających celi - jest nieefektywne. Dużo skuteczniej działają rakiety powietrze-powietrze, szybciej można je przeładowywać (stojąc obok skrzynki z amunicją). Jeżeli ktoś już lata jako pilot, to najlepiej będzie wspierał wysiłki swojej strony latając helikopterem szturmowym. Samoloty mają zbyt mało bomb, a technika naprowadzania... może sprawdza się przy dobrze zgranych klanach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Cooperative”