Addony, mody

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, opracowania, poradniki

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Addony, mody

Post autor: klamacz »

Addony, mody
Pyt: Czy addony z OFP działają w Arma?
Odp: Nie. Można je dość łatwo jednak przekonwertować, w niektórych przypadkach wystarczy zmienić config addonu, w innych należy również popracować z modelem p3d i teksturami.
Aktualnie społeczność addonmakerów oczekuje na oficjalne narzędzia, które pozwolą na szybką konwersję addonów do Armed Assault. (by klamacz)


Pyt: Co to jest mod?
Odp: Mod to zbiór dodatków do gry, zazwyczaj wydany przez innych twórców niż autorzy gry. Zwykle gra z mod'em uruchamiana jest z innego skrótu przy użyciu parametru "-mod=<nazwa_modu>". Może zawierać dodatkowe obiekty, bronie, jednostki, pojazdy. Może również zawierać modyfikacje takich rzeczy jak: dźwięku, animacji, teksturów nieba, inteligencji AI, interfejsu gry i edytora.

Pyt: Jak stworzyć mod'a?
Odp: Aby uruchamiać grę z wybranym zestawem addonów najprościej stworzyć swojego mod'a. Zalętą takiego rozwiązania od kopiowania wszystkich dodatkow do katalogow .../ AddOns jest to, że zawsze mamy kontrolę nad tym co chcemy uruchomić oraz zawsze możemy szybko wrócić do czystego ArmA.
Tworzenie moda jest bardzo proste i w zasadzie polega na stworzeniu nowego folderu. Oto przykład jak stworzyć Mod'a dla addonów ECL.

1. W katalogu z grą np.

Kod: Zaznacz cały

C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA
utworzyć folder: ecl a w nim folder: AddOns czyli:

Kod: Zaznacz cały

C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA\ecl\AddOns

2. Następnie skopiować do niego wszystkie pliki *.pbo z paczki ECL.

3. Aby gra uruchamiała się z naszym mod'em, musimy utworzyć nowy skrót do gry, a następnie we właściwościach zmodyfikować scieżkę dostępu do pliku uruchamiającego grę (*.exe) przez dopisanie: -nomap -mod=ecl, czyli np:

Kod: Zaznacz cały

C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA\ARMA.EXE" -Mod=ecl

Możliwe jest uruchamianie gry z kilkoma mod'ami jednocześnie, jednak zdarza się, że niektóre mod'y ze sobą nie działają powodując zawieszanie się gry. Aby uruchomić grę z kilkoma mod'ami wystarczy dopisać w skrócie do gry parametry:

Kod: Zaznacz cały

-Mod=ecl -Mod=ecp -Mod=pfl
bądź prościej:

Kod: Zaznacz cały

-mod=ecl;ecp;pfl
(by eses a.ka alepasztet & Pit)

Pyt: Jak dodać mod-a do gry?
Odp: Moda należy umieścić w katalogu z grą. Jego struktura w przypadku moda OTF powinna wyglądać c:\...\ArmA\OTF\Addons\pliki.pbo
Aby przy starcie gry został załadowany mod należy w skrócie umieszczonym domyślnie na pulpicie dopisać –mod=nazwa_moda
(by Hryst)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Dariusz
Posty: 48
Rejestracja: 13 kwietnia 2009, 11:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Addony, mody

Post autor: Dariusz »

A w przypadku Addona jak go aktywować ??? Ja już próbowałem tak: Mój komputer--> Bohemia Interactive--> Addons i tam go umieszczam i co dalej :?: nie ma go w edytorze! pomocy :!:
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Addony, mody

Post autor: kondor »

Powinien być. Addony mają rozszerzenie .pbo - czy na pewno rozpakowałeś archiwum zip/rar/7z, które ściągnąłeś (o ile ściągnąłeś w takiej postaci)
Poza tym lepszym sposobem jest stworzenie moda, co jest opisane w 1. poście, gdyż pozwala to uniknąć bałaganu i pozwala łatwo wrócić do "czystej" army (bez dodatkowych addonów), co jest wymagane przez niektóre serwery, oraz z tego względu, iż niektóre addony się ze sobą gryzą.
kocykja
Posty: 1
Rejestracja: 31 sierpnia 2009, 22:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Addony, mody

Post autor: kocykja »

Witam
robie moda tak jak w pierwszym poscie jest opisane wsadzam do folderu addons pliki ktore sciagnelem z internetu (oczywiscie po wypakowaniu ) i moje pytanie jest takie !: gdzie mam szukac te addonsy ? patrzylem w edytorze misji i nic nowego nie ma :/
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Addony, mody

Post autor: kondor »

zazwyczaj w pliku readme.txt dołączanym często do addonu/ów jest opisana ścieżka pod którą trzeba szukać addon w edytorze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”