Edycja tekstur
Moderator: Inkwizytor
- shelton
- Posty: 179
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
- ID Steam: sheltonpol
- Numer GG: 1986662
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Watford
- Kontakt:
Edycja tekstur
Chciałbym zapytać kto ma doświadczenie z edycją tekstur?
Wypakowałem plik pbo z addonem, zaedytowałem plik graficzny (poprawki na mundurze) i zapisałem go jako png, a następnie przekonwertowałem na paa.
Po spakowaniu całości z powrotem do pbo i umieszczeniu w grze widać moje poprawki, ale tekstura zachowuje się dziwnie - jakby była mniejsza, niż model, w niektórych miejscach są białe plamy itp.
Jeśli ktoś siedzi w temacie i mógłby coś podpowiedzieć, o szczegóły zapytam na PW.
Z góry dzięki.
Wypakowałem plik pbo z addonem, zaedytowałem plik graficzny (poprawki na mundurze) i zapisałem go jako png, a następnie przekonwertowałem na paa.
Po spakowaniu całości z powrotem do pbo i umieszczeniu w grze widać moje poprawki, ale tekstura zachowuje się dziwnie - jakby była mniejsza, niż model, w niektórych miejscach są białe plamy itp.
Jeśli ktoś siedzi w temacie i mógłby coś podpowiedzieć, o szczegóły zapytam na PW.
Z góry dzięki.
Re: Edycja tekstur
*.png? - Pliki tekstur to 32 bitowa TGA , 24 Bitowy Jpeg w ostatateczności *.gif. Ale nie png !. Zapisuj je jako *.paa lub *.pac przy pomocy Textview 2 z BIS-u. Od razu piszę że plugin Kegetysa jest mało warty ze ze względu na błędy i potrafi pod PSP nieźle narozrabiać. Co do proporcji - jeśli robisz reteksturę musisz zachować proporcje i rozmiary oryginalnej tekstury. Inaczej będą błędy które opisałeś.
Re: Edycja tekstur
Z ciekawości spytam: co jest złego w png?
Z tego co mi wiadomo, to png nie ustępuje formatowi jpg odnośnie głębi kolorów, a dodatkowo jest bezstratny (w odróznieniu od jpg). Czyli wydaje się być idealny jako roboczy format do edycji (wg mojej wiedzy).
Z tego co mi wiadomo, to png nie ustępuje formatowi jpg odnośnie głębi kolorów, a dodatkowo jest bezstratny (w odróznieniu od jpg). Czyli wydaje się być idealny jako roboczy format do edycji (wg mojej wiedzy).
- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Edycja tekstur
TGA tez jest bezstratna i do tego wczytuje sie szybciej bo ma prostsza kompresje Jpg to oczywiscie strata i bez sensu, gif to jak ktos sie uprze na mało kolorów (8 bit). Co do png nie widze przeciwskazań ...
A właściwie paa i pac to są bardziej pochodne DDSów czy TGA/PPM ? Ktos sie orientuje w formacie?
A właściwie paa i pac to są bardziej pochodne DDSów czy TGA/PPM ? Ktos sie orientuje w formacie?
Re: Edycja tekstur
Png dlatego może powodować błedy że narzędzia BIS-u nie były projektowane do tego formatu. Tylko dlatego a nie że jest gorszy czy lepszy od innych. .
Też sie nad tym zastanawiałem, wydaje mi się że bliższe są TGA/PPM. Zresztą zawsze mozna o to zapytać na BIFA właściwie paa i pac to są bardziej pochodne DDSów czy TGA/PPM ?
- Forrestal
- Posty: 1738
- Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
- ID Steam:
- Numer GG: 3201083
- ID gracza: 2006531
- Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
- Kontakt:
Re: Edycja tekstur
Ja jakos mam wrazenie ze paa/pac blizej do dds'ow choc patrzac ogolnie to jeden kit ;p
Na BIF pare tematow na ten temat widzialem bodajze
Na BIF pare tematow na ten temat widzialem bodajze
Re: Edycja tekstur
2 PROGRAMY Photoshop i TexView 2
Ja się trochę bawiłem tekturami rozdzielczościom i kontrastem a oto skutek
http://img24.imageshack.us/img24/1534/beztytuu25.png
moim zdaniem wypas i nie miałem żadnych błędów
np. jak T72 w gąsienicach miał rozdzielczość 128x256 to dałem 512x1024
i rusznice widać gołym okiem
np.t72_track_ca.paa t72_track_co.paa t72_track_nohq.paa t72_track_smdi.paa
512x1024 512x1024 512x1024 512x1024
i gąsienica wypas.
Ja się trochę bawiłem tekturami rozdzielczościom i kontrastem a oto skutek
http://img24.imageshack.us/img24/1534/beztytuu25.png
moim zdaniem wypas i nie miałem żadnych błędów
np. jak T72 w gąsienicach miał rozdzielczość 128x256 to dałem 512x1024
i rusznice widać gołym okiem
np.t72_track_ca.paa t72_track_co.paa t72_track_nohq.paa t72_track_smdi.paa
512x1024 512x1024 512x1024 512x1024
i gąsienica wypas.
- Rafael3D
- Posty: 440
- Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
- ID Steam:
- Numer GG: 11844
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: UK
Re: Edycja tekstur
Rusznice? Na obrazku widać tylko Vulcana i bodajże A10, w tle ciężarówki. Gdzie te rusznice???GŁOŚNIK pisze:(...) rusznice widać gołym okiem
http://www.swistak.pl/a3059933,1-35-DRA ... -6196.html
http://www.jurek.com.pl/bron2ws/index2. ... =bs&nr=008
Ostatnio zmieniony 05 kwietnia 2009, 14:33 przez Rafael3D, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Edycja tekstur
To był tylko przykład przerobisz to zobaczysz najlepiej widać to na pojazdach jak mi by to nic nie dawało to bym się z tym nie bawił bo to zajmuje trochę czasu i wiadomo że nim wsze rozdzielczości textury tym lepsza grafa .Zależy też od tego w jakiej rozdzielczości odpalisz grę ja gram 1280na1024.wulkan miał oryginalne body[ Pancerz ] textury 1024x1024 a ja dałem mu 2048x2048 spróbuj coś sam zrobić i odpalić to w grze u mnie wypas.
http://img27.imageshack.us/img27/3088/n ... obiony.png
http://img27.imageshack.us/img27/2835/przerobiony.png
zresztom kup se aparat 3mg pixela a 8mg pixela i zobacz jakie zdjencia som lepsze
http://img27.imageshack.us/img27/3088/n ... obiony.png
http://img27.imageshack.us/img27/2835/przerobiony.png
zresztom kup se aparat 3mg pixela a 8mg pixela i zobacz jakie zdjencia som lepsze
- Forrestal
- Posty: 1738
- Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
- ID Steam:
- Numer GG: 3201083
- ID gracza: 2006531
- Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
- Kontakt:
Re: Edycja tekstur
Glosnik, polecam uzywac slownika ortograficznego bo ciezko sie Twoje posty czyta- tyle bledow tworzysz.
Re: Edycja tekstur
Oto moja perełka.
http://img80.imageshack.us/img80/3056/azu2.png
http://img2.imageshack.us/img2/5641/azu1.png
Oryginalne textury były 1024x1024 dałem 2048x2048 wyostrzyłem potem 200% i włączyłem filtr kolorów RGB.Zmiany dokonałem za pomocom Photoshop TexView 2.
Aha dla wyprostowania 1024x1024 daje 3mg pixeli a 2048x2048 daje 12mg pixeli.
1024x1024 3MP 2048x2048 12MP
http://img80.imageshack.us/img80/3056/azu2.png
http://img2.imageshack.us/img2/5641/azu1.png
Oryginalne textury były 1024x1024 dałem 2048x2048 wyostrzyłem potem 200% i włączyłem filtr kolorów RGB.Zmiany dokonałem za pomocom Photoshop TexView 2.
Aha dla wyprostowania 1024x1024 daje 3mg pixeli a 2048x2048 daje 12mg pixeli.
1024x1024 3MP 2048x2048 12MP
Ostatnio zmieniony 09 kwietnia 2009, 15:09 przez GŁOŚNIK, łącznie zmieniany 1 raz.