Optymalizacja Arma 3

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

Regulamin forum
Przed zadaniem pytania proszę się zastosować do niniejszych wskazówek:

1. Przeszukaj forum używając funkcji "Szukaj". Nowe wydania Arma mają wiele wspólnych cech z poprzednią wersją i jest wysoce prawdopodobne, że można posłużyć się analogią.
2. Sprawdź w dziale Pomoc Techniczna czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.
3. Tworząc nowy wątek wybierz podforum tematyczne adekwatne do problemu lub zapytania.
4. Tworząc nowy wątek nie wpisuj enigmatycznie nazwy tematu typu "Pytania", "Pilne", "Potrzebna pomoc". Takie tematy będą kasowane bez ostrzeżenia.
5. W nazwie tematu wpisz coś konretnego, to czego dotyczy pytanie lub problem np.: "Jak zmienić na inny przycisk wybierania celu(domyślenie Tab)"
6. Nie zadawaj na raz wielu pytań w jednym temacie. Lepiej otworzyć kilka tematów, każdy na osobny problem. Ułatwi to śledzenie poszczególnych wątków, lepiej widać na co została udzielona odpowiedź.
7. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania poinformuj czy jest to dla ciebie satysfakcjonujące i pomocne.
8. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania podziękuj. Autorowi postu, który przyczynił się do pomocy wystaw pozytywną opinię(daj pochwałę).
9. Jeśli sam rozwiązałeś problem lub znalazłeś odpowiedź, poinformuj o tym. Tą informacją pomożesz innym.
Awatar użytkownika
CevLar
Posty: 37
Rejestracja: 04 lutego 2009, 20:12
ID Steam:
Numer GG: 3813887
ID gracza: 2447620
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Optymalizacja Arma 3

Post autor: CevLar »

Witam

Jak w temacie sprawa chyba znana z Arma2 ale warto przypomnieć

http://www.battleguns.net/forum/m/77375 ... timization

i dodatkowo

http://www.dsogaming.com/editorial/arma ... -overview/

Pozdrawiam
:8bz CevLar
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Maul
Posty: 20
Rejestracja: 08 września 2010, 23:44
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: Maul »

Jestem w tym lekko zielony, nigdy nie musiałem stosować tego typu rzeczy na nowym kompie, ale teraz na arma 3 alpha, no niestety ale trzeba :D Tylko mam jedno pytanie.
Co muszę wpisać w parametrach startowych aby poleciało najlepiej i żeby zaraz mi czegoś nie popaliło ;)
Mam
i5 2500K 3.3 GHz
GTX 680 DirectCU II TOP 2GB
8GB ram 1600MHz
W linku który podałeś, niby pisze ale wolę się upewnić bo z angielskim w tych tematach ciężko :D
Pozdrawiam :)
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: Tenk »

Nic Ci się nie popali spokojnie. Polecam wpisać -noSplash -cpuCount=8 -skipintro, nie wiem czy te komendy faktycznie coś to dają bo ja mam taką samą wydajność jak i bez nich więc... :P
(Phenom II x4 955)
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 138
Rejestracja: 07 listopada 2009, 15:34
ID Steam: grzegorz75jan
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: grzegorz »

Coś mi się zdaje, że skoro i5 2500K jest procesorem czterordzeniowym to parametr cpucount powinien mieć wartość maksymalną 4.
Change to a number less or equal than numbers of available cores. This will override auto detection.
Gdzieś wyczytałem, że sprawdza się też wpisanie o jeden rdzeń mniej od ilości posiadanych rdzeni.
CPU - i5 3570K, SilentiumPC Fortis HE1225, Mobo - MSI Z77A-GD55, Mem - Kingston HyperX DDR3 2x4096MB 1600MHz, GPU - Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB, LG W2220P, HDD-WDC WD6400AAKS, SSD-Plextor PX-128M5S, DVD-Lite-On iHAS122-18, PSU-XFX Black Edition XTR 550W, Obudowa - Silentium PC Gladius 400 Pure Black. Audio-Asus Xonar DX, Superlux HD668B
Maul
Posty: 20
Rejestracja: 08 września 2010, 23:44
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: Maul »

A ktoś może mi powiedzieć, co to jest?
If you are running a Hyperthreaded Six Core then:
-cpuCount=12
Skopiowałem z strony http://www.battleguns.net/forum/m/77375 ... timization

#edit
Wpisałem 12, wcześniej, i faktycznie się polepszyły fpsy, lecz nie chcę czegoś schrzanić :D
Awatar użytkownika
CevLar
Posty: 37
Rejestracja: 04 lutego 2009, 20:12
ID Steam:
Numer GG: 3813887
ID gracza: 2447620
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: CevLar »

Maul pisze:A ktoś może mi powiedzieć, co to jest?
If you are running a Hyperthreaded Six Core then:
-cpuCount=12
Skopiowałem z strony http://www.battleguns.net/forum/m/77375 ... timization

#edit
Wpisałem 12, wcześniej, i faktycznie się polepszyły fpsy, lecz nie chcę czegoś schrzanić :D
technologia Hyper-Threading (wykorzystywana wcześniej w Pentium 4 i procesorach Xeon), która umożliwia jednoczesne wykonywanie wielu nie kolidujących ze sobą wątków obliczeniowych. Oznacza to, że każdy rdzeń może robić dwie rzeczy naraz, np. czterordzeniowy procesor Core i7 może wykonywać 8 wątków jednocześnie.

stąd dla 6 rdzeni masz 12 wątków analogicznie dla 4 rdzeni 8 wątków
odnośnie ramu:
jeżeli masz 8 GB ramu to wpisujesz "-maxMem=6144"
jeżeli masz 12 GB ramu to wpisujesz "-maxMem=8192"

Pamiętajcie że jest to ALPHA... jeszcze dużo pracy przed Bochemią żeby to zadziałało jak trzeba
ponaddto co zauważyłem
na jednych serverach mam 40-50FPS a na innych na tej samej mapie, podobny ping, ta sama ilość graczy mam 15-30

Musimy uzbroić się w cierpliwość

Pozdrawiam
:8bz CevLar
Ostatnio zmieniony 15 marca 2013, 12:22 przez CevLar, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Maul
Posty: 20
Rejestracja: 08 września 2010, 23:44
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: Maul »

Czyli jak mój i5 ma cztery rdzenie, to muszę wpisać 8, w parametrach startowych, czy to tyczy się tylko w przypadku HT?
Awatar użytkownika
CevLar
Posty: 37
Rejestracja: 04 lutego 2009, 20:12
ID Steam:
Numer GG: 3813887
ID gracza: 2447620
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: CevLar »

Maul pisze:Czyli jak mój i5 ma cztery rdzenie, to muszę wpisać 8, w parametrach startowych, czy to tyczy się tylko w przypadku HT?
Wszystkie procesory "i" mają HT
nic nie musisz ale możesz spokojnie wpisać 8

z wiki
"Hyper-threading (nazwa oficjalna Hyper-Threading Technology, nazwy skrócone HT Technology, HTT lub HT) – implementacja wielowątkowości współbieżnej (ang. simultaneous multithreading, SMT) opracowana przez firmę Intel i stosowana w procesorach Atom, Core i3, Core i5, Core i7, Itanium, Pentium 4 oraz Xeon."
Ostatnio zmieniony 15 marca 2013, 12:34 przez CevLar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Maul
Posty: 20
Rejestracja: 08 września 2010, 23:44
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: Maul »

No gra działa trochę lepiej ;) Dzięki panowie.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 138
Rejestracja: 07 listopada 2009, 15:34
ID Steam: grzegorz75jan
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: grzegorz »

Tere fere :angel Posiadając i5 2500K nie masz HT.
Na Wikipedi jest jak jest Proszę zobaczyć http://pl.wikipedia.org/wiki/Hyper-Threading ten art wymaga poprawek.
http://ark.intel.com/pl/products/52210/ ... o-3_70-GHz
Zobacz w CPU-Z będzie Cores 4 Threads 4. Menedżer zadań zakładka wydajność zobaczysz cztery wykresy. HT jest dopiero w i7.
http://pclab.pl/art44338-4.html
Podsumowanie o Intel Core i5-2500K

Core i5-2500K to procesor o kodowej nazwie Sandy Bridge. Dzięki wysokiemu taktowaniu 3,3 GHz oraz technologii Turbo Boost 2.0 jest on w stanie w krytycznych momentach uzyskać zegar nawet 3,7 GHz. Dzięki wbudowanemu układowi graficznemu Intel HD Graphics 3000 jest on w stanie obsługiwać wideo full HD, a także 3D Blu-ray. W przeciwieństwie do Core i7-2600K brak mu technologii Hyper-Threading.

Zobacz więcej: http://www.chip.pl/testy/podzespoly-pc/ ... z2Nbr7eWUE
Tutaj tabela dla posiadaczy AMD http://www.purepc.pl/procesory/test_pro ... ore_i33240
CPU - i5 3570K, SilentiumPC Fortis HE1225, Mobo - MSI Z77A-GD55, Mem - Kingston HyperX DDR3 2x4096MB 1600MHz, GPU - Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB, LG W2220P, HDD-WDC WD6400AAKS, SSD-Plextor PX-128M5S, DVD-Lite-On iHAS122-18, PSU-XFX Black Edition XTR 550W, Obudowa - Silentium PC Gladius 400 Pure Black. Audio-Asus Xonar DX, Superlux HD668B
Maul
Posty: 20
Rejestracja: 08 września 2010, 23:44
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Optymalizacja Arma 3

Post autor: Maul »

Wpisałem sobie -cpuCount=8 -maxMem=6144 i szczerze mówiąc jest poprawa. W przypadku gdy leciałem heli miałem 20fps, teraz mam od 25-35 w tym miejscu gdzie miałem 20 ;) Co prawda, nadal uważam że mało jak na takiego kompa, ale to alpha :D Dzięki za pomoc jeszcze raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”