Problem z przechodzeniem przez ściane

"Zrób to sam" czyli dłubiemy w Arma3. Dyskusja o tworzeniu dodatków oraz modyfikacji gry.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Wodzu
Posty: 7
Rejestracja: 26 lutego 2012, 15:03
ID Steam:

Problem z przechodzeniem przez ściane

Post autor: Wodzu »

Witam.
Sprawa wygląda tak. Stworzyłem jakiś tam budynek w 3ds max na potrzeby Army 3, przekonwertowałem oczywiście do p3d. Po wstawieniu go do gry jako obiekt, przez budynek mozna przejść. Gdzie popełniłem błąd, jak można rozwiązać ten problem. Bo chciałbym np. wejsc po schodach albo na dach itp. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Problem z przechodzeniem przez ściane

Post autor: Sejtan »

Sam model budynku nie wystarczy, żeby funkcjonował on poprawnie w grze. TU masz tutorial dla początkujących, który dobrze opisuje co trzeba jeszcze zrobić, żeby uniknąć właśnie takiego przechodzenia/strzelania przez ściany, dodać chodzenie po schodach, dachu, drabinie itp. To jest w prawdzie poradnik do starego dobrego OFP (poprzednik Army), ale do dziś w tej materii nie wiele się zmieniło i jeśli będziesz postępował według zasad określonych w poradniku wszystko powinno być ok ;)

Wodzu
Posty: 7
Rejestracja: 26 lutego 2012, 15:03
ID Steam:

Re: Problem z przechodzeniem przez ściane

Post autor: Wodzu »

Dziękuję za szybką odpowiedź, najciekawsze jest to że dzis byłem na tej stronie ale w innym dziale, wiec byłem bardzo blisko tego tematu;) Zastanawia mnie jednak jedno, jak cala sprawa wygladac bedzie z poziomu 3ds maxa, czy trzeba tak samo postepowac po prostu importujac wczesniej plik 3ds* czy p3d w oxygenie.

Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Problem z przechodzeniem przez ściane

Post autor: Sejtan »

Wydaje mi się, że tak, ale nazwy selekcji, masę modelu itp. np w Geometry LOD pewnie trzeba będzie w O2 dodać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”