Jak obrócić jednostkę (żołnierza)

Edytor Arma3 - dyskusje i zapytania o tworzeniu misji, skryptów oraz programowaniu.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
cichy1031
Posty: 5
Rejestracja: 24 listopada 2016, 19:50
ID Steam:

Jak obrócić jednostkę (żołnierza)

Post autor: cichy1031 »

Witam

Chcę stworzyć misję, w której żołnierz patroluje dany teren, dochodzi do pewnego punktu i się w nim obraca całym ciałem w lewo/prawo. Mniej więcej tak jak na rysunku. Czy ktoś wie jak to zrobić? Jeśli tak, to proszę o dość jasne wytłumaczenie, bo dopiero zaczynam bawić się w edytorze.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Załączniki
rys.png
rys.png (2.94 KiB) Przejrzano 13785 razy
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)

Post autor: tom3kb »

Zapoznaj się z komendą setdir
https://community.bistudio.com/wiki/setDir
Ewentualnie jeszcze dowatch (jak chcesz żeby patrzyła w jakieś miejsce)
https://community.bistudio.com/wiki/doWatch
np wstawiasz jakiś marker o nazwie marker1 i żołnierza o nazwie zol1
i komenda
zol1 dowatch (getmarkerpos "marker1");

Tylko, że ten twój patrol z tego schematu to taki słaby, bo co dojdzie w to miejsce spojrzy w tamtą stronę i tak już do końca misji, chyba, że taki jest zamysł misji (np idzie na wzgórze staje i będzie obserwował teren w danym kierunku)

Do takich cykliczny patroli jakiegoś obszaru to bardziej coś w tym stylu i np z tym dowatch
Obrazek
Albo łopatologicznie bez komend stawiamy punkt trasy ruszaj, potem następny krótki punkt trasy ruszaj skierowany tak jak na twoim rysunku w górę, kolejny niezbyt długi np w dół i potem znowu prosto ale to takie niezbyt eleganckie rozwiazanie. ;)
Załączniki
AAAAAAAAA.png
cichy1031
Posty: 5
Rejestracja: 24 listopada 2016, 19:50
ID Steam:

Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)

Post autor: cichy1031 »

Nie mogę wstawić tych komend, bo wyskakuje mi błąd: "Lokalna zmienna w przestrzeni ogólnej". Nie waże czy jest to komenda: _zo1 doWatch _eastSoldier; , _zo1 setDir 45; , czy zo1 setVectorDirAndUp [[1,0,0],[0,0,1]];.
cichy1031
Posty: 5
Rejestracja: 24 listopada 2016, 19:50
ID Steam:

Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)

Post autor: cichy1031 »

Dobra, wreszcie udało mi się obrócić danego żołnierza za pomocą komendy "soldier1 setDir -675;". Jest tylko jeden problem- jednostka po dojściu do danego punktu od razu przeskakuje z jednego kierunku w drugi. Nie wie ktoś jak uczynić ten obrót bardziej realistycznym?
cichy1031
Posty: 5
Rejestracja: 24 listopada 2016, 19:50
ID Steam:

Re: Jak obrócić jednostkę (żołnierza)

Post autor: cichy1031 »

Udało się- pobawiłem się jeszcze trochę i wyszło że najlepiej wychodzi to przy komendzie patrzenia się w konkretnym kierunku np. soldier1 doWatch markerPos "Marker1"; (żołnierz obraca się wtedy automatycznie). Dziękuję za pomoc "tom3kb".
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”