Track IR a Arma 2

Problemy i porady dotyczące sterowania, klawiszologii.
Peryferia: joystick, mysz, headtracker itp.

Moderator: Inkwizytor

tedi73
Posty: 4
Rejestracja: 28 czerwca 2008, 21:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: tedi73 »

Witam
Odświeżę trochę kotleta, mam pytanie odnośnie TrackIR i podłączenia np. trzech monitorów, jeden 24' i po bokach jakieś mniejsze, moim zdaniem tylko wtedy to ma sens, obracanie głowy w bok i zerkanie na monitor jest chyba uciążliwe,
jak podpiąć trzy monitory do dwóch wyjść DVI?
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: PROCIK »

tedi73 a ty sprawdziałeś to, co piszesz czy teoretyzujesz?
Primo- aby podłączyć 3 monitory trzeba mieć specjalny "przełącznik" do którego wpinasz jedno wyjście a on dzieli to na trzy wyjścia, aby obraz nie był zniekształcony to ustawiasz odpowiednią rozdzielczość w grze.
Duo- Używanie TracIR na jednym monitorze nie jest męczące. Lekki ruch głowy przenosi się na większy ruch w grze i tym samym nie tracisz kontaktu wzrokowego z monitorem. (wiem bo używam)

Zauważ, że użycie trzech monitorów nie rozwiązuje problemu takiego, że obracasz głową a patrzysz w monitor na wprost. Dlatego że jak coś zauważysz na lewym monitorze to obracasz tam głowę a mając TrackIR na głowie zmieniasz punk widzenia w grze i to co chcesz zobaczyć się przemieszcza w prawo. Pozostaje tylko obrót głowy w lewo a patrzenie na wprost na środkowy monitor. Jedyny plus takiego użycia 3 monitorów i TrackIR to taki, że masz szersze pole widzenia i teoretycznie możesz zauważyć ruch w skrajnych bocznych położeniach. Ale nadal będziesz musiał patrzeć na wprost obracając głową.

Można użyć 3 monitorów bez TrackIR-a, wtedy po prostu sam się rozglądasz i tyle albo jednego monitora z TrackIR-em a jak ma się więcej sianka to jednego i drugiego :)

Poza tym chyba nie da się zrobić tak jak piszesz, że podłączysz jeden większy i dwa mniejsze monitory. Dlatego, że Gra nie dzieli się na monitoroy osobno tylko wyświetlana jest jak na jeden, ale z szerszą rozdzielczością a urządzenia odpowiedzialne za wyświetlanie rozdzielają to na trzy monitory. Albo będzie taki efekt, że wysokość na środkowym będzie taka sama jak na bocznych co zaskutkuje czarnymi pasami na dole i u góry środkowego monitora.
tedi73
Posty: 4
Rejestracja: 28 czerwca 2008, 21:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: tedi73 »

teoretyzowałem :), napisałem ze to tylko moje zdanie, ale dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu i wyczerpująca odpowiedz,
szkoda tylko ze takie rebusy z podłączeniem tych monitorów, chodzi mi o brak ustawienia różnych rozdzielczości, trzeba by było spróbować tego trzckIR, ale nadal wydaje mi się to męczące na jednym monitorze, chyba że był by naprawdę duży :)
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: Rafael3D »

tedi73
Posty: 4
Rejestracja: 28 czerwca 2008, 21:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: tedi73 »

mam jeszcze pytanko do @PROCIK,bo piszesz że używasz trackIr, biegasz z tym w Arma?
chodzi mi o "problem" z punktem odniesienia tzn. w symulatorach aut, czy też samolotów pewnie sie tego nie odczuwa, bo sa tam instrumenty "pokładowe", więc zawsze wiesz w którą stronę patrzysz, ale w Arma gdzie nie ma takiego luksusu, nie jest ciężko zorientować się gdzie w danej chwili jest zwrócona głowa, tzn. czy nie ma problemu z tym, ze biegniesz do przodu a patrzysz gdzieś w bok?
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: Forrestal »

tedi73 pisze:mam jeszcze pytanko do @PROCIK,bo piszesz że używasz trackIr, biegasz z tym w ARMA?
chodzi mi o "problem" z punktem odniesienia tzn. w symulatorach aut, czy też samolotów pewnie sie tego nie odczuwa, bo sa tam instrumenty "pokładowe", więc zawsze wiesz w którą stronę patrzysz, ale w ARMA gdzie nie ma takiego luksusu, nie jest ciężko zorientować się gdzie w danej chwili jest zwrócona głowa, tzn. czy nie ma problemu z tym, ze biegniesz do przodu a patrzysz gdzieś w bok?
Po czasie mozna sie do tego przyzwyczaic i mozna sie odnalezc w miare sensownie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: Matte »

Wystarczy spoglądnąć na karabin ;]
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Ikeos
Posty: 40
Rejestracja: 31 marca 2008, 21:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: Ikeos »

Track ma opcje "Center",ktora wycentrowywuje obraz.Trzeba tylko patrzeć na środek swojego ekranu i mieć"center"przypisany np: pod klawisz myszki,by moc szybko wycentrować sobie obraz.Tak samo robisz jak np zmienileś pozycję np siedząc w fotelu przed monitorem...czyli patrzysz na monitor a potem dajesz "center".Po jakims czasie robisz juz to intuicyjnie.
tedi73
Posty: 4
Rejestracja: 28 czerwca 2008, 21:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: tedi73 »

Wszystkim dziękuje za wyjaśnienia, pozostaje tylko zakupić urządzenie i sprawdzić to w praktyce :)
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: PROCIK »

Co do biegania z Trackiem to nie jest takie proste, ale można się przyzwyczaić. Najlepiej sprawdza się jednak w pojazdach. Czasami jak masz walkę na bliskim dystansie to Track przeszkadza, ponieważ rozglądając się na boki broń masz w innym kierunku i można nie zdążyć namierzyć przeciwnika. TrackIR dobry jest w misjach jak biegasz po mapie tak, aby wróg cię nie wykrył na większych dystansach, jako snajper i oczywiście w pojazdach. W misjach typu flagi, DM, gracz Vs gracz na małych mapach nie stosuje TrackIRa.
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Track IR a ARMA 2

Post autor: Rafael3D »

tu masz video z TIRem i ATi Eyefinity, oczywiście ATi rulez ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nY4XYoIjMRw[/youtube]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sterowanie”