Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Problemy z ustawieniami graficznymi, złym wyświetlaniem grafiki.

Moderator: Inkwizytor

dragonator
Posty: 4
Rejestracja: 17 stycznia 2010, 15:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: dragonator » 17 stycznia 2010, 16:09

Witam,
problem na który napotkałem przy tej grze to:
1. gra ma kolo 12-15 fps przy dowolnych ustawieniach
2. tekstury
http://i49.tinypic.com/2zdzimp.jpg
czy ktoś spotkał się już z czymś takim i czy znalazł rozwiązanie (aktualizacja sterowników nie pomogła)

system win7 64
procesor: intel i7 2,8 Ghz
grafika: ATi Radeon 5870
ram: Kingston 8 Gb

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nexus
Posty: 87
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 07:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: Nexus » 17 stycznia 2010, 23:53

Dziwna sprawa ale zerknij tutaj: viewtopic.php?f=66&t=3057
Obrazek
Obrazek

dragonator
Posty: 4
Rejestracja: 17 stycznia 2010, 15:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: dragonator » 18 stycznia 2010, 03:10

Dzięki za pomoc :] co prawda nie poskutkowało ale skierowało na nowy trop i dzięki temu mogę już się cieszyć grą...
problem polega na tym że ta gra nie jest kompletnie zoptymalizowana i nie radzi sobie ze sprzętem,
w tym wypadku dała ciała z pamięcią a w zasadzie to z jej ilością (8gb) jeżeli ktoś miałby podobne problemy to skrót do gry
należy uzupełnić tak by linijka z "element docelowy" wyglądała np. tak:
"D:\Gry\Arma 2\arma2.exe" -winxp
wtedy gra widzi jeno 4gb i wszystko zaczyna śmigać...
podaję opcje z modyfikacją skrótu bo jeżeli próbuje się odpalić grę w trybie zgodności z menu kontekstowego to
nic to nie da (a przynajmniej mnie nie dało).


Pozdrawiam i do zobaczenia in game.

Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: PROCIK » 18 stycznia 2010, 10:15

Chcesz powiedzieć, ze masz 8 GB Ram i z tego powodu miałeś problemy? A jak wpisałeś te komendę -winxp to teraz korzysta ino z 4 i nie ma problemu?
Może masz skopane pamięci?
Ja mam 8 GB i nie mam tej komendy i śmiga mi bez problemu.

Ps. nie widzę załącznika twojego bo siedzę w pracy :P

dragonator
Posty: 4
Rejestracja: 17 stycznia 2010, 15:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: dragonator » 18 stycznia 2010, 12:41

tak dokładnie to chcę powiedzieć :] nawet na oficjalnej stronie na forum są zgłaszane z tym problemy,
kości są w pełni sprawne... sprawdzałem, więc wykluczyłem ich wadę. Może kolejny patch coś z tym zrobi.

Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: PROCIK » 18 stycznia 2010, 13:08

A jaki masz system?
Ja mam 8 GB i nie mam problemu, wiec to nie wina gry chyba.

A jak sprawdzałeś pamięci? Skoro w Armie nie działają to chyba są nie bardzo dobre, poza tym co za interes pakować 8 GB jak w Arme będziemy grac na 4???

Właśnie nie dawno ktoś instalował W7 i wywalało mu instalacje,
Windows XP instalował i pracował bez problemu a W7 nie instalował się. I to była wina pamięci jak się dowiedziałem.
A podobno na forach tez pisali ze to wina windowsa 7, ze źle zrobiony, taki świeży przykład.

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: Maćko » 18 stycznia 2010, 13:25

PROCIK pisze:A jak sprawdzałeś pamięci? Skoro w Armie nie działają to chyba są nie bardzo dobre, poza tym co za interes pakować 8 GB jak w Arme będziemy grac na 4???
Ja mam 6GB, użycie pamięci przez ArmA 2 nigdy nie przekroczyło mi 2GB...
8GB przydaje się przy obróbce grafiki lub wideo, do gier nie trzeba więcej jak 4.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm

Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: PROCIK » 18 stycznia 2010, 13:59

Im masz mniej pamięci tym mniej arma początkowo zajmuje, jak grałem na 2GB to zajmowała z XP-kiem 1.5GB, poza tym inaczej jest zaraz po odpaleniu Army a inaczej po paru godzinach w np Dominacje. Przy 4 GB bez pliku stronicowania grając w misje lotnicza wywalało mi Arme po 20 min z błędem ze za mało pamięci i Arma zostanie zamknięta.
Sprawdzając w monitorze zasobów podczas grania na 4 GB ponad 2GB zbyło ajęte, 50MB przetwarzane, okolo 1,5 zablokowane i 800MB wolnego. Nie mam pojęcia co to oznacza "Zablokowane" ale wolnego zostawało 800MB.
Poza tym nie tylko Arma korzysta z pamięci.

Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: Matte » 19 stycznia 2010, 06:26

8gb RAM... A pacza zainstalowałeś? Bo bodajże, któryśtam z kolei coś podobnego miał naprawić ;D
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net

Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: PROCIK » 19 stycznia 2010, 09:55

Maćko pisze: Ja mam 6GB, użycie pamięci przez ARMA 2 nigdy nie przekroczyło mi 2GB...
8GB przydaje się przy obróbce grafiki lub wideo, do gier nie trzeba więcej jak 4.
A gra video to nie obróbka grafiki i wideo :)
Nie ma co deliberować, pod W7 2GB to za mało, 4GB wystarczy, 8GB jeszcze lepiej z lekkim zapasem.

dragonator
Posty: 4
Rejestracja: 17 stycznia 2010, 15:52
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Tekstury i ogólne problemy z grafiką

Post autor: dragonator » 19 stycznia 2010, 20:26

Trochę tu nie zaglądałem :]
@Matte
tak patche są poinstalowane do ostatniej wersji jaką widziałem na oficjalnej stronie i jest to 1,05
@PROCIK
System win7 64 ultimate oem. Test PCmark05, poza tym jestem też posiadaczem mega zbugowanego wiedźmina na którego ludzie klną co nie miara
a tu śmiga bez problemu oraz totalnie niezoptymalizowanego i przecenionego pod względem grafiki crysisa który w max detalach "entuzjasty" w
1920x1080 nawet nie jęknie. Co do W7 to byłem betatesterem tego systemu odkąd tylko można było się na bete zarejestrować i uważam że jak na
nowy system to jest po prostu świetny. Xp ma prawo działać ok bo ma 9 lat z łatkami/poprawkami i service packami na plecach. W7 jeszcze mnie
nie zawiódł a plecaka poprawek nie ma i nie sądzę żeby w tym przypadku okazał się źle zrobiony względem adresowania pamięci.
Zresztą może specem od elektroniki nie jestem ale czytając na oficjalnym forum że arma 2 ma jakieś problemy z ramem bo jest słabo optymalizowana
i mając te problemy jestem w stanie uwierzyć że to jednak wina gry i pozostaje mi mieć nadzieję że jakiś nowy patch pozwoli grze korzystać z pełnego sprzętu.
A tym czasem gram na 60 klatek i nic mi się nie wywala na opcji z -winxp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Grafika”