Migotanie tekstur przy starej i noweg grafice.

Problemy z ustawieniami graficznymi, złym wyświetlaniem grafiki.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
MarcinekNu2
Posty: 24
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:25
ID Steam:
ID gracza: 0

Migotanie tekstur przy starej i noweg grafice.

Post autor: MarcinekNu2 »

Ponieważ z powodu nowej pracy i marnego sprzętu Arma2 leżała prawie od zakupu na półce więc zapomniałem już jak to się gra. Dopiero patch 1.05 spowodował, że wróciłem do grania. Najpierw przeszedłem EW na starej karcie Asus GeForce 7900GS TOP 256MB DDR3. Wszystko na niskie, przy rozdzielczości 1024x768. Kiepsko to wyglądało na 22" LCD. Najbardziej denerwujące (sterowniki 195.62 Windows 7 32 bit Home Premium) było dziwne migotanie tekstur (drzewa, trawa, celownik).Wyglądało to tak jakby zmieniały się pory dnia z szybkością błyskawicy. Szczególnie widoczne było to przy wschodzie słońca (misja pierwsza lub druga). Cały czas tekstury pulsowały. Po zmianie rozdziałki na 1680x1050 efekt jakby się zmniejszył ale nie zniknął. Zwaliłem to na słabą grafikę (gra jest oryginalna, polska z wgranym patchem 1.05 bez żadnych dodatków jeśli mnie pamięć nie myli). Ostatnio ponieważ miałem trochę kasy i chciałem zrobić sobie i dzieciakom prezent to zakupiłem kierownice Logitecha i nową grafikę. Gainward GeForce GTS 250 512MB DDR3. Karta chodzi bardzo ładnie w 5 innych grach samochodowych, paru z klimatów Star Wars i tylko w Arma2 coś się chrzani.
Migotanie tekstur nasiliło się jeszcze bardziej (tak jak by uzależnione było od szybkości grafiki), dodatkowo doszły jeszcze dziwne tekstury wewnątrz pojazdów. Sterowniki zostały te co były (oczywiście przy zmianie karty usunąłem stare przez panel sterowania, poprawiłem programem do usuwania sterowników po czym zainstalowałem jeszcze raz). Z zewnątrz wszystko wygląda ok ale w lesie, wewnątrz pojazdów, jak się podejdzie blisko do jakichś przedmiotów wszystko pulsuje - ciemnieje, średnio i jasno i tak w tempie raz może i więcej na sekundę. Nie wiem czy było to wcześniej bo nie grałem na patchu 1.04 a tylko po instalacji 1.05. Wewnątrz pojazdów tekstury (niektóre, chyba tylko te które oświetla światło,choć też nie do końca) wyglądają jak namalowane akwarelami i pulsują. Jak patrzę z ładowni Ospreja przez przednie szyby to wygląda jakby co sekundę zmieniała się pora dnia. Całe wnętrze pulsuje. Tylko postacie są normalne. Jak przełączę się na widok z zewnątrz to jest ok. Ale w lesie tekstury są na drzewach jakieś dziwaczne, rozmyte i co chwila pulsują. Ustawienia w grze to wszystko na normalne, postefekty wyłączone, rozdzielczość 1680x1050. Czy ktoś może mi pomóc?? Miałem nadzieję na przejście teraz całej gierki.
Core 2 Duo 1,86 GHz (na 1066MHz), 3GB RAM DDR2 na 533MHz, Gaiward GeForce GTS 250 512MB DDR3, HDD Samsung 750GB 7200obr/min 32MB oraz Seagate 500GB 7200obr/min 32MB wszystko na płycie Asus P5B, monitor 22" Samsung.
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Migotanie tekstur przy starej i noweg grafice.

Post autor: Rafael3D »

Nie chcę Cię denerwować gdyż zakupu już dokonałeś, ale DLACZEGO postawiłeś na nV?? Od czasu ukazania się A2 tu i tam (czytaj: na wszystkich forach armowych) wiadomo, iż A2 działa o niebo lepiej na kartach ATi.
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Migotanie tekstur przy starej i noweg grafice.

Post autor: PROCIK »

Nie chodzi o to czy to NV czy ATI, poprostu 250 512MB to troszke mało na arme 2 i do tego ten procesor dwórdzeniowy. Ale nie wiem na 100% czy to jest powód pulsowania, zmniejsz troche detale, cienie i zobacz jak będzie.
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Migotanie tekstur przy starej i noweg grafice.

Post autor: Rafael3D »

PROCIK pisze: dwórdzeniowy
:dworship za taki wynalazek, nigdy bym nie przypuszczał iż tak można

:P :P :P
MarcinekNu2
Posty: 24
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:25
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Migotanie tekstur przy starej i noweg grafice.

Post autor: MarcinekNu2 »

No niestety, po starych doświadczeniach z ATI zraziłem się do niej a poza tym do wyboru w kwocie do 400 zł było niewiele a GTS 250 jest odrobinę szybszy niż Radeon HD 4850 który miałem do wyboru (lub HD 4770 ale on jest już odczuwalnie wolniejszy). Postawiłem na GeForce bo nigdy nie miałem żadnych problemów z grami.
Problem już się rozwiązał mam nadzieję, że na stałe. Wywaliłem grę, wywaliłem sterowniki i zainstalowałem całość do patch 1.04 i na razie jest ok. Wszystko pod względem graficznym jest jak być powinno. Instaluję teraz patch 1.05 i zobaczę co się będzie działo.


EDIT
No i niestety okazało się, że tekstury pulsują po zainstalowaniu patcha 1.05. Szlag by to trafił.
Core 2 Duo 1,86 GHz (na 1066MHz), 3GB RAM DDR2 na 533MHz, Gaiward GeForce GTS 250 512MB DDR3, HDD Samsung 750GB 7200obr/min 32MB oraz Seagate 500GB 7200obr/min 32MB wszystko na płycie Asus P5B, monitor 22" Samsung.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Grafika”