Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
alepasztet
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:27
ID Steam:
Numer GG: 3854829
Lokalizacja: Częstochowa

Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: alepasztet »

Jak w temacie. Prosilbym o zamieszczanie specyfikacji swojego sprzetu wraz z osiaganymi FPS podczas gry (jak w analogicznym do tego temacie "Wydajnosc Armed Assault a sprzęt"). Dzieki z gory. Zamieszcze swoj wynik jak tylko yyyyy przyjdzie mi paczka z Niemiec. ;)
na wyspach bergamutach podobno jest kot w butach :O :O
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: centurion_94 »

To nie jest dokładnie to, o co ci chodzi, ale zobaczcie ten film
Chciałbym mieć taki mocny kombajn :rox

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=g6YJVvKu8Ag[/youtube]

Jak myślicie, jaką konfigurację ma taki komputer?
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: FOX-PL* »

Niesamowite miałbym mocniejszą karte graficzną to też bym tyle wydusił :) Pewnie gosciu ma i7 albo dobrego Core2Quad, 4GB DDR2 albo trójki o dużej częstotliwości oraz pozbujecką karte graficzną o pojemności 1 GB, naprzykład Radeona HD 4890 lub GeForce GTX 285. Eh taka moc :)
Zelazny

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Zelazny »

Obadajcie to.
http://www.youtube.com/watch?v=khG8pVEmzO4&hd=1

Czekam na przesyłkę. Zamówiłem Radeona 4870 1GB Sapphire fabrycznie podkręconego GPU 780 MHz i pamięć 4000 MHz.
Napiszę co i jak jak już będę miał kartę.


Mój zestaw:
Płyta główna - Gigabyte P35 DS3R
Procesor - C2D 4MB cache, 2,13 GHz, OC 3 GHz więcej nie próbowałem uzyskać.
Pamięć - 4 GB OCZ 1066 MHz
Karta graficzna - Radeon 4870
Vista 64 SP2
Ostatnio zmieniony 12 października 2009, 20:32 przez Zelazny, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Mirage
Posty: 254
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 22:02
ID Steam:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Mirage »

Masakraaaaa... Zaraz ide robić podobną powietrzną bitwę u siebie, ciekawe z jakim skutkiem :)

A co do tematu (w ogóle szok, że w dziale o A1 są tematy o A2, co zauwazyłem dopiero teraz) to tak: C2D 2.66 Ghz, 9800GT, 4 GB DDR2 i generalnie ustawienia pomieszane, częsciowo high, częsciowo medium, rozdzielczość 1600x1200 (czy jakoś tak) i smiga około 35-40 FPS. W misjach z dużą ilościa jednostek spada FPS do 25-30 (niestety). Ale jakoś szczególnie nie przeszkadza mi to w grze i na tą chwilę musi wystarczyć.

Zmiatam do edytorka robić własną powietrzną bitwę :rox

PS. Właśnie, widoczność - zapewne dlatego FPS taki, a nie inny bo widoczność ustawiona na 4 km ;)
Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2009, 10:05 przez Mirage, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: mant3z »

AMD X2 6400 (@3.2)
PALIT 4870SE 512
2G OCZ @800 Platinum Rev.2
Windows7RC2

Ramu styka o ile wyłączysz wszystkie komunikatory, aplikacje i inne gówna jakie masz na tray'u.
Power procka styka o ile nie grasz w kampanię, tam skrypty i AI zżera na tyle dużo powera, że klatki spadają czasami do 20 co powoduje utratę komfortu gry.

Gram w 1920 x 1200
Render 100%
VD 1800
tekstury: normal
v.memory: normal
teren: normal
objekty: normal
reszta na maxa.

Kampania: 20~35fps
Zbrojownia czarnoruś: 30~45fps (podczas misji w mieście 25fps)
Mów mi milordzie łapserdaku!
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Marqz »

Q6600 i gtx 260 to minimum żeby pograć na normalu z potsprocesem na low i fillrate na 100% czyli bez AA (w sumie to nic dziwnego).
Pograłem na niemieckiej wersji na urlopie u brata w GR patch 1.01. (wrzuciłem patcha ger-ang)Komp c2d e6400 (na P6n SLi v2) wykręcony na 3.00 ghz asus 8800 gs top. Na tym sprzęcie ta gra rzęzi. Tekstury normal, 1024X768, fillrate 100 %, objekty very low, trawka low. Gra zabugowana w cholerę. Na kampanii misja Manhattan zapomnijcie że wyjdziecie ponad 23 klatki. Potem trochę ruszy, nie będę spoilował.
Sytuacja identyczna jak Arma 1, toczka w toczkę. W cholerę błędów, wymagania sprzętowe z kosmosu. Poczytałem na forum bisu temat z benchmarkiem i jak w mordę strzelił wychodzi że kolesie z 8800 gt i gtx 260 a takimi samymi procami mają zbliżone wyniki. Ta gra od flashpointa po dziś dzień rozbija się o proca i finito. Więc nic dziwnego że kolesie z Intelem i7 mieli najlepsze wyniki.
Krótko giera pomimo wad (jak w Armie1) to czysty miód w graniu. Ja już dziś klecę sprzęt ( z 1500 zł pójdzie się paść) i lecę po swoją kopię 16 czerwca. Nawet się nie oszukuję że patche, że sr.anie i nagle wydajność skoczy. To i tak inwestycja bo będę w to grał aż do następnej części podobnie jak we Flash-a i Armę.
Pzdr.
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: FOX-PL* »

Mam pytanie w opcjach grafiki jest coś takiego jak pamięć wideo, do czego ona się odnosi i jaki ma dokładny wpływ na gre?
alepasztet
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:27
ID Steam:
Numer GG: 3854829
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: alepasztet »

---
Ostatnio zmieniony 08 czerwca 2009, 12:46 przez alepasztet, łącznie zmieniany 1 raz.
na wyspach bergamutach podobno jest kot w butach :O :O
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: mant3z »

Od pamięci na karcie graficznej. Jak masz 512 to teksturki i v.memory ustawiasz na medium, jak masz 1Giga to możesz VH ustawić.
Jak ustawisz VH pomimo, że masz 512 to będzie miał problemy z LOD'ami ;) i lag teksturkowy.

Jak się mylę to możecie mnie pocisnąć jak prawdziwy :dworship
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Maćko »

I stało się :D Mam w końcu ArmA 2 (wbrew pozorom z legalnych źródeł ;) ).

PC1:
Gigabyte GA-EX58-DS4
Intel Core i7 920 4x2.66 GHz
6GB DDR3 Triple Channel (3 x 2GB)
RADEON HD4870 X2 2GB
SAMSUNG 750 GB HD753LJ x2 - Raid 0

Wszystko na v.high, rozdzielczość 1440.x900, fillrate (wypełnianie) 150, viewdistance 4k.

Nigdzie nie spada poniżej 30 fps, podczas grania pierwszej misji kampanii 30~35 fps, zero ścin chodzi lepiej niż jedynka.

PC2:
Asus P4P800 VM
Pentium 4 3GHz s.478 1mb cahce, HT
1GB RAM
ATI X1950GT 256MB
Samsung HD403LJ 400GB SATA II@ SATA I

Pierwsza kolumna normal, teren nisko, obiekty nisko, cienie normalnie, postefekty nisko, fillrate (wypełanianie) 80, viewdistance 1200, rozdzielczość 1024x768.

Czasami są spadki poniżej 20fps, ale ogólnie jest dobrze. A teraz najlepsze: po zmianie rozdzielczość na 1440x900 tracę tylko 2~3 fpsy!! Gdzie w ArmA 1 co najmniej 10. Gra działa wyśmienicie jak na taki sprzęt. W kampanii trochę gorzej - ~15 fps, ale da się grać.

Brakuje mi opcji ustawienia antyalliasingu w menu - wy też nie macie? Przez to muszę ustawić na sztywno w sterach, a nie lubię tego :/
Testy przeprowadzone na patchu 1.01.

@mant3z, na pc2, z x1950gt i 256mb na pokładzie ustawiłem na medium :?
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”