Patch 1.60; pogłupiało AI

Problemy i porady nt aktualizacji gry (patch'owanie)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
clark001
Posty: 3
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 07:09
ID Steam:

Patch 1.60; pogłupiało AI

Post autor: clark001 »

Witam serdecznie.
Jestem tu nowy (choć nie jako czytelnik), więc kilka słów o mnie. Grałem już w "Delta Force; Land Warrior", Operację Flashpoint (tam sporo grzebałem w dodatkach dostosowując je do swoich potrzeb), teraz w A2OA. Jakieś tam "doświadczenie bojowe" mam, choć niewielkie w MP.

Nowe patche do AA2 zawsze stosowałem, 1.59 wg mnie przyniósł sporo pozytywnych zmian, więc wczoraj zainstalowałem (bez problemów) patcha 1.60. Odpaliłem swoją misję w Takistanie i doznałem niezłego szoku. Bitwa, która do tej pory była zażartą strzelaniną zmieniła się w pacyfistyczną farsę. Owszem, była strzelanina, ale rzadka i chaotyczna. Dwa apache zderzyły się na samym początku bitwy (gram w tę misję często i do tej pory nigdy się to nie zdarzyło), ale dobra - może przypadek. Ale nawalanie rakietami hellfire po zboczach okolicznych gór oraz w niebo, to już przesada. Trzy abramsy trzymające wartę na wzgórzu całkiem zignorowały przejeżdżające obok czołgi i bmp czerwonych, które też nie wykazywały specjalnej troski o npla. Nie mówię, że wogóle nie strzelały, ale zachowywały się tak, jakby oślepły! Do 3 abramsów podszedł wojak z RPG, z którego celował to tu, to tam, jakby szukał celu. Abramsy całkiem go zignorowały, podobnie jak odległe o 300 m liczne jednostki piechoty. Czasem tylko oddawały pojedynczą serię. Na moich oczach żołnierz Takistanu zmieszał się z plutonem USA i obie strony się ignorowały. Koszmar! Zmiana wszelakich ustawień AI nic nie dawała. Gra chodzi na dość wysokich ustawieniach, bo sprzęt pozwala (DELL Studio XPS, 8GB RAM, procek 4 rdzeniowy >3GHz, NVidia GTX 460 1GB, Windows 7 Pro 64 bit).

Zainstalowałem grę od nowa do wersji 1.59 i wszystko wróciło do normy (nawiasem mówiąc: ponowna instalacja sypie błędami podczas patchowania i gubi m.in. tekstury - po każdej instalacji gry AA2 i A2AO oraz każdego patcha trzeba ponownie uruchomić kompa. Wtedy ponowna instalacja gry idzie bez problemów. Nie trzeba grzebać w rejestrze, jakby ktoś pytał.)

Teraz pytania:
1. Czy ktoś z Was też miał takie dziwne zachowanie patcha 1.60?
2. Czy można się wycofać z 1.60 do 1.59 nadpisując pliku w katalogu gry uprzednio zrobioną kopią? Pytam, bo chciałbym jeszcze pobróbować się z tym patchem. Wyczytałem, że m.in. poprawia kilka bardzo niemiłych dla mnie bugów: marnowanie pocisków rpg na piechotę, problem z grzęźnięciem jednostek uzbrojonych w broń krótką po tym, jak kucną lub się położą...

Pozdrawiam.
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Patch 1.60; pogłupiało AI

Post autor: smar »

Mam Arma2:OA+BAF+PMC za-apaczowane do 1.60 i działa bezproblemowo, tj. prawie bezproblemowo.

Owszem, bywa różnie, ale po 1.60 jest ogólnie lepiej. Także z wydajnością.

Tak więc być może problemy (lub ich brak) pojawiają się w zależności od tego jaki procesor (AMD/Intel, liczba rdzeni, takie tam), system (XP/Vista/7), pamięć (także karty graficznej), sterowniki itp. itd.
PISTOLERO
Posty: 1
Rejestracja: 14 stycznia 2012, 21:09
ID Steam:

Re: Patch 1.60; pogłupiało AI

Post autor: PISTOLERO »

Fakt patch 1.60 poprawia optymalizacje. Wprawdzie jestem posiadaczem (na razie) dość leciwego sprzętu (dual core 2.4ghz 4gb ram gforce 9800gt) najśmieszniejsze w tym wszystkim to jest fakt że mam przy dużej rozróbie zawsze ponad 30fps wiec nie ma tragedii. Gorzej sprawa ma się natomiast z Arma 2 i patchem z numerkiem 1.11 występują podobne symptomy jak w poście powyżej, SI nie reaguje na wroga i wszelkie bariery przed nią postawione, ale zazwyczaj pomaga powtórzenie misji (ten sam problem występował w OF jak i w Arma:Armed Assault)
clark001
Posty: 3
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 07:09
ID Steam:

Re: Patch 1.60; pogłupiało AI

Post autor: clark001 »

Ponowne zainstalowałem patcha 1.60 i uparcie testuję. Także zauważyłem, że powtórzenie, a czasem nawet wczytanie zapisanej misji powoduje, że AI "odzyskuje wzrok", choć nie dotyczy to wszystkich uczestników walki. Dość denerwująca przypadłość i wg mnie zasługuj na miano nowego buga; w wersji 1.59 tych symptomów nie było.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Patch 1.60; pogłupiało AI

Post autor: kondor »

Tyskie
Posty: 100
Rejestracja: 28 marca 2007, 14:19
ID Steam:

Re: Patch 1.60; pogłupiało AI

Post autor: Tyskie »

Kieeedy oni wreszcie naprawią prowadzenie samochodów przez AI...
Obrazek

AKA Turek ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Aktualizacja gry”