Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Dział graczy cooperative: Arma Coop Corps
http://www.arma2coop.pl

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Jaromaz »

Obrazek
Sobota 1 maja 2010 godz. 20.00 - Coop 22-osobowy - serwer A2C

Podstawowa bomba atomowa, którą kiedyś musiał wieźć potężny bombowiec, by zrzucić ją na Japonię, może teraz mieć tak niewielkie rozmiary, że zmieści się w walizce, a konstrukcja jej będzie tak prosta, że da się zmontować z kilkunastu elementów prefabrykowanych z pomocą zestawu narzędzi dla młodych konstruktorów.
- I tego właśnie zakazywał Czwarty Protokół?
Profesor Kryłow potrząsnął głową.
- On szedł jeszcze dalej. Zakazywał wszystkim krajom, które go podpisały, ukrytego wprowadzania na terytorium innego kraju urządzeń jądrowych, w postaci zmontowanej lub zdemontowanej, w celu zdetonowania powiedzmy w wynajętym domu, czy po prostu w centrum jakiegoś miasta.
- Żadnego czterominutowego ostrzeżenia - myślał głośno Karpow - żadnego sygnału radiowego, żadnych możliwości uderzenia odwetowego czy identyfikacji sprawcy. Po prostu megatonowa eksplozja nocnej szafki stojącej w piwnicy. Frederick Forsyth "Czwarty protokół"


Informacje ogólne:
Strona rosyjska zajęła wschodnią część Czarnorusi - na tym terenie cały czas toczą się walki między siłami Armii Stanów Zjednoczonych a Federacją Rosyjską. Podczas misji możecie natknąć się na przedstawicieli obu stron konfliktu.

Opis misji:
Rosjanie umieścili walizkową bombę atomową w mieście Czernogorsk - jakiekolwiek próby jej poszukiwania będą skutkowały detonacją. Wywiad donosi, że bombę mogą detonować zdalnie dwaj oficerowie Spetsnaz. Nie jest znane miejsce pobytu wspomnianych oficerów (oprócz infomacji, że pierwszy z nich stacjonuje na terenie zajętym przez Rosjan a drugi ukrywa się w zachodniej, bezpiecznej dla nas stronie tego państwa). Znana jest natomiast lokalizacja budynku, w którym mogą znajdować się informacje o miejscach pobytu poszczególnych oficerów - budynek znajduje się w samym centrum działań wojennych, we wschodniej części Czarnorusi ... to będzie pierwszy etap zadania - zdobyć informacje (mapę + dokumenty) umożliwiające identyfikację miejsc pobytu ...

Druga część zadania jest trudniejsza - po zlokalizowaniu celów (prawdopodobnie w dwóch odległych krańcach Czarnorusi), dwa niezależne oddziały muszą je zlikwidować W TYM SAMYM CZASIE - odstęp między likwidacją pierwszego i drugiego oficera nie może być dłuższy niż 4 minuty ... w przeciwnym razie jeden z nich zdalnie zdetonuje bombę atomową ... (synchronizacja działań - współpraca z RTO). Obaj oficerowie będą prawdopodobnie znajdowali się w budynkach, w których będą przebywali również cywile ... (UWAGA: część z cywili może współpracować ze stroną rosyjską - jednak obowiązuje zakaz oddawania strzałów do nieuzbrojonych osób).

Informacje techniczne
Do dyspozycji są dwa oddziały (Alpha: regularna armia + Bravo: oddział specjalny) oraz śmigłowiec Black Hawk - tylko pilot może uruchomić tę maszynę (na tym stanowisku będzie potrzebna osoba z dużymi umiejętnościami - bezpiecznego pilotażu na niskich wysokościach, lądowania na małych, zalesionych polanach, dostępna przez całą misję na wywołanie dowódców grup ... często długo oczekująca w powietrzu).

Na całym terenie wschodniej Czarnorusi poruszają się LOSOWE patrole rosyjskie UPSMON - czasami walczące z wojskami Amerykańskimi również kierowanymi przez AI UPSMON. Część z patroli jest przydzielona jako WSPARCIE (w postaci zarówno piechoty jak i sprzętu ciężkiego) posiadają radia dalekiego zasięgu - i przy przedłużających się akcjach mogą być dość skuteczni, transportując się nawet z dużych odległości.

Ponieważ tym razem misję robiłem od początku do końca - dołączyłem znany i przetestowany już wcześniej moduł notebook/UAV (tym razem przypisany do pilota - może z niego korzystać wewnątrz śmigłowca po wyłączeniu silników) + wsparcie artyleryjskie dostępne dla dowódcy Alpha oraz możliwość skorzystania z nalotu Hurrierów na cel namierzany laserowo (dla jednego z żołnierzy również z grupy Alpha - ponieważ to ta grupa będzie znajdowała się na najbardziej niebezpiecznym terenie podczas całej misji - Bravo będzie na tym terenie tylko podczas pierwszego zadania).

Jednostki wroga nie respawnują się "sztucznie" w okolicy graczy - one znajdują się FIZYCZNIE na tym czerwonym obszarze mapy - w większości rozmieszczone losowo ...
To będzie pierwsza próba przejścia tej misji (dostępne są 22 sloty) - należy traktować ją jako testową - jest w pełni swobodna (dowolny sposób przejścia) i dość widowiskowa :) Dużo zależy od szczęścia (właśnie przez losowość) - ale dużo też od umiejętności :)

Aby misja się odbyła, musi być co najmniej 18 graczy - w przeciwnym razie zostanie odpalona w innym terminie.

ZAPISY tutaj.

Tutaj lista wymaganych addonów wraz z możliwością pobrania ich z naszego serwera - oraz informacje techniczne (wraz z instrukcjami instalacji). Należy też koniecznie zapoznać się z wątkiem Zachowanie i styl gry. Zapraszamy też na nasz kanał Youtube gdzie można obejrzeć przykładowe rozgrywki wraz z komunikacją głosową.
Ostatnio zmieniony 30 sierpnia 2010, 11:07 przez Jaromaz, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Jaromaz »

Tutaj obszerna relacja wideo z przebiegu misji (pięć części po 10 minut) - ogląda się trochę jak film fabularny :) (akcja rozpoczyna się od części drugiej - oglądać ze słuchawkami - zachowane jest pozycjonowanie mowy graczy).

Wszystkie 22 sloty były obsadzone - niestety nie wystarczyło miejsca dla wszystkich chętnych :) Rozgrywka (wraz z ustaleniami początkowymi) trwała niecałe 6 godzin :)

Tutaj wrażenia graczy bezpośrednio po misji.

W drugiej części misji Alpha miała ułatwione zadanie - bo miasto zostało częściowo oczyszczone przez jednostki sojusznicze AI - niestety grupa Bravo miała mniej szczęścia - została zlikwidowana podczas odwrotu i nie zdążyła podać na radiu dalekiego zasięgu informacji zwrotnej o wykonaniu zadania. Ponieważ nie udało się zsynchronizować działań obu grup, jeden z oficerów rosyjskich odpalił zdalnie bombę atomową ... (co też jest widoczne na filmie).

Opcjonarną (mniej realistyczną / lajtową) częścią misji jest wjazd czołgami Abrams (które są przystosowane do poruszania się po terenie skażonym) do zniszczonego wybuchem atomowym Czernogorska. To wszystko we wspomnianym materiale wideo.
Ostatnio zmieniony 30 sierpnia 2010, 11:56 przez Jaromaz, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafalsky
Posty: 23
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 18:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Londyn UK

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Rafalsky »

Jaro, coop na ponad 5h akcji! :1th
Ostatnio zmieniony 04 maja 2010, 16:43 przez Rafalsky, łącznie zmieniany 1 raz.
! NO AMMO CRATES, NO RESPAWN, NO 3D VIEW, NO CHAT !
Awatar użytkownika
Mumin
Posty: 125
Rejestracja: 31 października 2009, 21:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Mumin »

Kapitalne rozgrywki :) sam bym się zapisął ale warunków nie mam do rozmow z TS :P
Swoją drogą to te 5h non stop graliście? Jak tak to od której do której?
Jak pomogłem daj Pozytywa :)

Dziękuje :)
Awatar użytkownika
Rafalsky
Posty: 23
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 18:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Londyn UK

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Rafalsky »

nawet ponad 5h bo 20:00 - 1:30 (statystyka nie liczy lobby):)
http://arma2.swec.se/game/data/2809958
! NO AMMO CRATES, NO RESPAWN, NO 3D VIEW, NO CHAT !
Awatar użytkownika
Mumin
Posty: 125
Rejestracja: 31 października 2009, 21:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Mumin »

Szkoda że tak późno :( lecz pewnie dotrwanie do końca do dla każdego osobiste zwycięstwo :)
Jak pomogłem daj Pozytywa :)

Dziękuje :)
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Jaromaz »

Obrazek

Fabuła: niedaleka przyszłość - Rosjanie zawiązali sojusz z Chinami i walczą przeciwko zachodowi. W pierwszym uderzeniu zostały zniszczone satelity komunikacyjne oraz pozycjonujące obu stron (w tym odpowiedzialne za systemy Galileo, Glonass oraz GPS).

Mały, 12-osobowy amerykański oddział specjalny wraca z misji - udało im się zdobyć dowody budowy nowej, przerażającej broni sojuszu Radziecko-Chińskiego. Sojusz śledził lot amerykańskiego śmigłowca i podczas przelotu nad Czarnorusią śmigłowiec został zestrzelony. Przed awaryjnym lądowaniem pilot na swojej mapie Czarnorusi zaznaczył miejsce pobytu transportera opancerzonego AAV, którym w miarę bezpiecznie można wydostać się POZA słabo chronione granice Czarnorusi.

Zadanie amerykanów jest tylko jedno - dostarczyć Dowody (zdjęcia) do transportera (im więcej osób się w nim znajdzie tym lepiej oczywiście) - dokumenty będą znajdowały się w okolicy wraku śmigłowca - dostarczyć je może dowolny żołnierz strony amerykańskiej (wystarczy że będzie je miał przy sobie podczas wsiadania do transportera).

Technikalia: wszystko w tej misji jest losowe. Miejsce rozbicia śmigłowca, miejsce ustawienia transportera, data, godzina, liczebność i pozycja jednostek wroga oraz pogoda. Nie jest znana (na mapie) pozycja rozbicia śmigłowca - gracze startują tuż obok wraku bez znajomości swojego położenia. Na mapie (martwego) pilota oznaczona jest tylko pozycja transportera do którego mają się dostać. Pilot posiada jedyną mapę Czarnorusi - bo ten region był tylko małą częścią trasy przelotu śmigłowca (mapę posiada również każdy dowódca dowolnego oddziału rosyjskiego).

Aiki są umieszczane losowo w pierścieniu dookoła miejsca lądowania awaryjnego śmigłowca w odległości kilku kilometrów (Amerykanie są otoczeni) po czym na cały ten teren zapuszczany jest UPSMON ... wtedy pierścień zaciska się (poszukiwania) ...

W tej misji istotną rolę odgrywają PSY - wykorzystałem gotowe rozwiązanie dla psów obronnych (poruszają się w stadzie przypisanym do grupy, warczą, szczekają i zagryzają przeciwnika) - ale oprogramowałem "AI" psa tropiącego :) - Pies jest w stanie wytropić przeciwnika i współpracując z AI (lub żywym człowiekiem) nie wybiega ponad 50 metrów przed niego (oczekuje na "Pana" po przekroczeniu tej odległości) - krótko mówiąc grupa będzie dodatkowo tropiona przez psy ...

W wersji zwykłego Coopa pojawi się jeszcze chiński śmigłowiec obserwacyjny współpracujący z UPSMON ... (nie bać się go - konflikt wyczerpał zasoby i w śmigłowcu amunicji wystarcza zwykle na zaledwie dwie serie z karabinu maszynowego :) )

Jest to dość nietypowa (eksperymentalna) misja - do 12 osób może być rozgrywana jako zwykły Coop - powyżej 12 (do 22) gracze przechodzą na stronę rosyjską jako oficerowie Spetsnaz. Aby wyrównać szanse z tak dużą ilością AIków UPSMON - gracze rosyjscy (żywi) mają czerwone berety i tak jak większość AIków posiadają tylko standardowe karabiny AKS-74U (bez jakiegokolwiek celownika). W zależności od liczby graczy po stronie wschodu - przejmują oni funkcje AIków (uwaga: tylko żywi gracze posiadają czerwone berety - AIki wykonują te same funkcje jako standardowe oddziały).

WSCHÓD:

Głównym zadaniem oficerów Spetsnazu jest odnalezienie i przejęcie Dowodów (zdjęć) od Amerykanów (można je zabrać z wyposażenia jednego konkretnego gracza po jego śmierci) - i oddalenie się z dokumentami minimum 300m od najbliższego wroga (SZACH-MAT :) ). Drugi sposób na zwycięstwo to ELIMINACJA drużyny amerykańskiej ...

Po wybraniu głównodowodzącego wschodu z reszty graczy losowo tworzą się (za każdym razem inaczej) mobilne oddziały (losowo - każdy pojazd oddzielnie - po równomiernym wypełnieniu poszczególnych pojazdów - UAZ, URAL, Toyota) rozrzucone trochę dalej od startowego pierścienia. Głównodowodzący jest pieszym - ale posiada radio dalekiego zasięgu i może porozumiewać się ze wszystkimi pojazdami (załatwienie sobie transportu i synchronizacja działań). UWAGA: Amerykanie posiadają w swojej drużynie jednego RTO !! :)

Powyżej jednej osoby po stronie rosyjskiej automatycznie obsadzane jest stanowisko tresera psów i tropiciela - gracz taki startuje w Toyocie z psami z tyłu pojazdu (patrz obrazek) - może wypuścić psy i podążać za tropem ... (działa jak w rzeczywistości - czyli najpierw trzeba złapać ten trop).

Rozrzucenie jednostek AI i graczy wschodu wykorzystuje zaawansowany tryb losowania - pierścień jest rozłożony równomiernie i o grubości pół kilometra i żadna jednostka nigdy nie respawnuje się na wodzie - dodatkowo pojazdy graczy zawsze startują na najbliższych pierścieniowi drogach (czyli bezpiecznie :) ) Gracze zachodu mają na starcie trochę czasu na złapanie orientacji i ogarnięcie się (ale czas ten jest zależny od linii i prędkości patroli UPSMON (no i od aktywności graczy / oficerów Spetsnazu).

Głównodowodzący strony rosyjskiej posiada notebookowy dostęp do UAVa - wykrycie amerykanów będzie skutkowało automatycznym śledzeniem ich pozycji (na mapie) przez UAV ... (w przypadku korzystania z UAVa śmigłowiec zostaje wyłączony z akcji).

Bezpośrednio w misji zawarte jest znaczenie cyrylicy (tłumaczenie na polski - dla tych którzy nie znają) - czasami najlepszą metodą zorientowania się w terenie jest odczyt nazwy najbliższej miejscowości - dodatkowo dowódca zachodu posiada Vectora a Obserwator GLTDII (największe zbliżenie). Czyli znając charakterystyczny punkt na mapie można określić swoją pozycję przez namiar na niego i wykorzystanie wskazania odległości :) czasami przydaje się też możliwość wyznaczenia pozycji z namiarów na dwa obiekty.

Taki eksperyment :) (i chyba nowy typ rozgrywki) - i w tę misję można grać wielokrotnie - ponieważ absolutnie za każdym razem jest inna :)

Tutaj zapisy
Ostatnio zmieniony 30 sierpnia 2010, 11:15 przez Jaromaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: DRIVER »

Moze i glupie pytanie... ale jakie addony/mody sa wymagane?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: PROCIK »

DRIVER wszystkie informacje znajdziesz na forum A2C. Kliknij na link
i poczytaj tematy: "A2C : Informacje" i "A2C : TECHNIKALIA"
Awatar użytkownika
Mumin
Posty: 125
Rejestracja: 31 października 2009, 21:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Mumin »

Szkoda że to tak późno(20 i doliczyć 5h rozgrywki) Jak by sie dało 18 i do 22 to by było fajnie :( no chyba że macie i jakieś wcześniej misje))
Jak pomogłem daj Pozytywa :)

Dziękuje :)
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Re: Rozgrywki COOP na serwerze A2C

Post autor: Jaromaz »

Na rozpoczęcie nowego sezonu A2C przedstawiam swoją najnowszą misję :)

Obrazek

Mieszkańcy Czarnorusi zmęczeni brutalną okupacją ich terenów przez Federację Rosyjską postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Wspólnie z łącznikiem amerykańskiego wywiadu podjęto decyzję o przeprowadzeniu akcji dywersyjnej na terenie południowej Czarnorusi. Pierwszym celem ma być wysadzenie tamy Topołki (efekt wylewu wody z każdej grodzi zapory oddzielnie) i zalanie tym samym (silnie strzeżonej) elektrowni oraz fabryki czołgów w wysiedlonym Elektrozawodzku.
Drugim celem o mniejszej wadze jest jeden z wagonów pociągu zatrzymanego na cały dzień na bocznicy w jednej z pobliskich miejscowości. Na ten wagon/platformę załadowane są dwa nowe transportery opancerzone BRDM.

Mieszkańcy nie dysponują odpowiednią bronią do tak niebezpiecznych akcji (posiadają tylko broń myśliwską, krótką itp). O godzinie podanej przez łącznika, w wyznaczonym miejscu, nadleci amerykański samolot transportowy - jeżeli partyzanci zapalą cztery ogniska na linii wschód-zachód to samolot ten dokona zrzutu broni. Odbiór broni nie jest niezbędny - można przejąć broń od Rosjan atakując małe posterunki oznaczone na mapie.


Drużyny

Trzy siedmioosobowe zespoły cywilne (każdy wywodzący się z innej miejscowości - i z nich startujący) oraz jeden główny dowódca/koordynator. Do każdej z drużyn przypisano po jednym samochodzie doskonale spisującym się w górskich warunkach.

Podstawowa broń i ładunki wybuchowe potrzebne do wysadzenia zapory oraz wagonu są umieszczone w pojazdach. Mieszkańcy są bezpieczni w obrębie swoich miejscowości - mogą dowolnie się tam przezbroić.

Każda z drużyn posiada na starcie status CYWILNY - zostanie uznana za wroga (cała - ale każda oddzielnie) tylko w następujących przypadkach:

gdy ktokolwiek z danej drużyny:

1. opuści pojazd z bronią w ręku poza terenem swojej wioski
2. odda chociaż jeden strzał (nawet w obrębie swojej wioski)
3. opuści pojazd posiadając przy sobie ładunki wybuchowe
4. wejdzie na teren zabroniony (ogrodzony przez Rosjan).
5. rozpali więcej niż jedno ognisko a w okolicy znajdzie się wrogi patrol (wszystkie drużyny znajdujące się w okolicy zrzutu zostaną uznane za wrogie)

Niedaleko na północ od zapory znajduje się pancerna baza polowa. Pierwszy zbrojny kontakt z partyzantami przy tamie zaskutkuje wezwaniem posiłków z tej bazy. Posiłki będą starały się dostać jak najszybciej, najkrótszą trasą - dobrze byłoby więc aby przynajmniej jedna z drużyn przygotowała skuteczną pułapkę (jest dostępna duża ilość ładunków wybuchowych dostarczonych wcześniej przez Amerykanów).

Rozgrywka w najbliższą sobotę dla członków grupy A2C - dla nowych graczy misja możliwa do rozegrania w przyszłym tygodniu.
Zapraszamy.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „[A2C]”